Podklady pre pilotné skúšky

Veci a zariadenia ktoré použí­vame na lietanie, diskusia o počasí, aerodynamike a predpisoch
pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa pegas »

Skúšam dať dokopy nejaké otázky, aby sa žiaci vedeli sami skontrolovať, či sú dostatočne naučení na skúšky, a aby vedeli, čo ich tam môže čakať. Povedzte sami, či to má zmysel. Zatiaľ som urobil aerodynamiku pre pilota A.

Príklady otázok pre kontrolu pri samoštúdiu
(Ak viete zodpovedať na každú z nich, tak by ste teoretickú skúšku mali zvládnuť.)

Pilot A

Aerodynamika a mechanika letu

- druhy aerodyn. profilov (ktoré sú použité na ZK), geometrické charakteristiky
Čím sa odlišuje autostabilný profil a symetrický profil?
Voči ktorému bodu v hĺbke profilu sa zvyčajne meria klopivý moment?
Nakreslite symetrický profil s hrúbkou 30% v 50% tetivy.
Voči ktorej čiare profilu sa vzťahuj uhol nábehu?
Čím sa odlišuje profil ZK s dvojitým poťahom od profilu ZK s jednopoťahom.
Ktorá vlastnosť profilu sa zmení pri zväčšení hĺbky spodného poťahu z 80% na 100%?

- geometrické charakteristiky krídla
Ako sa zmení štíhlosť pri dvojnásobnom zväčšení rozpätia krídla (bez zmeny hĺbky)?
Nakresli pôdorys krídla s 20-stupňovou šípovitosťou nábežnej hrany a štíhlosťou 10.
Ako sa zmení vzopätie šípového krídla pri zväčšení uhla nábehu?

- názvy základných pohybov klzáku, základných uhlov
Nakresli ZK pri náklone 10 stupňov a sklone -20 stupňov.
Nakresli orientáciu ZK a vektora rýchlosti pri sklone 10 stupňov a uhle nábehu 20 stupňov.
Z ktorej strany ofukuje vietor ZK pri výklze a sklze?
Nakreslite v pôdoryse ZK zatáčajúci doľava, s vybočení 10 stupňov doprava. Aký bude uhol sklzu?

- rozklad výslednej aerodyn. sily v kĺzavom lete, definícia vztlaku, odporu
Ak je pomer medzi vztlakom a odporom v strmhlavom lete?
Koľko je vztlak ZK v ustálenom lete rýchlosťou 10m/s pri celkovej hmotnosti 100kg?
Aký je pomer medzi vztlakom a odporom pri doprednej rýchlosti 10m/s a rýchlosti klesania 1m/s?

- vznik vztlaku (zmenou hybnosti vzduchu, alebo rovnicami kontinuity a Bernoulliho)
Ako sa zmení tlak v mieste zúženia prúdenia nad horným povrchom krídla, a prečo?
Aký bude tlak na nábežnej hrane v nábežnom bode (v porovnaní s okolitým atmosférickým tlakom)?

- na čom závisí vztlak
O koľko sa zväčší vztlak pri nápore vetra 30km/h na ZK letiaci dovtedy rýchlosťou 30km/h (pri tom istom uhle nábehu)?
Ako sa musí zmeniť súčiniteľ vztlaku, keď zväčíme rýchlosť z 30 na 60 km/h, a ZK má pokračovať v rovnom lete (vztlak má ostať rovnaký)?

- silová rovnováha - závislosť rýchlosti na uhle nábehu a hmotnosti
O koľko sa zväčší pádová rýchlosť, keď sa celková hmotnosť tandemu 100kg zvýši ďalším pasažierom o 50kg?
Koľkonásobne sa zväčší rýchlosť letu ak zmenšíme uhol nábehu na polovicu?

- vztlaková čiara, pádová rýchlosť
Ak je pri kritickom uhle nábehu súčiniteľ vztlaku 1.5, aký bude súčiniteľ vztlaku pri pádovej rýchlosti?

- aerodynamická polára, rýchlostná (letová) polára, kĺzavosť
Nakresli bod optimálnej kĺzavosti na aerodynamicke poláre a letovej poláre.
Označ na aerodynamickej poláre súčiniteľ vztlaku pri pádovej rýchlosti.

- rýchlostná polára a jej využitie pri lietaní (protivietor, klesanie)
Nakresli na letovej poláre, ako sa zmení kĺzavosť voči zemi pri protivetre.
Ako treba zmeniť rýchlosť letu pri protivetre, aby sme svoju kĺzavosť voči zemi zlepšili?
(To isté, ale pri zadnom vetre, v stúpavom prúde, v klesavom prúde.)
(To isté, ale pri kombinácii horizontálneho vetra a stúpania/klesania.)
Pri ktorej kombinácii vetra/stúpania/klesania sa kĺzavosť najviac zlepší/zhorší?
Pri ktorej kombinácii vetra/stúpania/klesania má zmena rýchlosti najväčší/najmenší vplyv na zlepšenie kĺzavosti?
Pri ktorej kombinácii vetra/stúpania/klesania má chyba voľby rýchlosti najväčší/najmenší vplyv na zhoršenie kĺzavosti?

- silová rovnováha a pádová rýchlosť v zákrute (rýchlostná polára pri zmene zaťaženia)
Nakresli silovú rovnováhu pri náklone 60 stupňov.
O koľko sa musí zväčšiť vztlak v porovnaní s priamym letom?
O koľko treba zväčšiť uhol nábehu pri tomto náklone?
Čo sa stane, ak pred začatím náklonu ZK letel tesne nad pádovou rýchlosťou?
O koľko treba zväčšiť rýchlosť, aby sa ZK pri naklonení nedostal do pádu?

- čo je to pozdĺžna statická stabilita, prvky zabezpečujúce pozdĺžnu stabilitu
Aký trend musia mať sily v hrazde stabilného ZK, keď zvyšujeme rýchlosť?
Keď stabilné ZK vletí do zvislého poryvu, ako sa zmení uhol nábehu? (nakresli.)
Ktoré geometrické charakteristiky ZK zaručujú pozdĺžnu stabilitu?
Akými konštrukčnými časťami sú zabezpečené tieto geometrické charakteristiky pri školskom ZK (stožiarový jednopoťah)?

Užívateľov profilový obrázok
Chefo
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Ut Feb 23, 2010 3:50 pm
Bydlisko: Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Chefo »

Peto budem ta chvalit po celej NDR :)...dikes

raf3
Príspevky: 1212
Dátum registrácie: Št Júl 09, 2009 9:15 pm
Bydlisko: Ďurďošík

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa raf3 »

(Ak viete zodpovedať na každú z nich, tak by ste teoretickú skúšku mali zvládnuť.) ..... :shock: :shock: :shock:
Tak nič ...... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa jaro »

Peter, svojho času sme bojovali s tým že v zahraničí lietajú chromí, hluchý, invalidi, ... ten obsah sa mi zda dosť ... hutný.
Ja by som to nazval tak, že je to to čím by sa pilot mal zaoberať, ale ako kriterium skušky je to na urovni VŠ. Z týchto doporučených okruhov by som bol za další výber. Alebo to spracuj aj s odpovedami a obrazkami v skriptach a študenti nech šrotia. Ja som v každom prípade za zjednodušenie, potom ste v strese kedy a ako robiť pilotne skušky.
Syn mi svojho času hovoril nejaký vtip o zvládaní nejakého krkolomného problému, vo svete to riešili rôznymi sofistikovanými postupmi a na Slovensku "... sú na to skriptá?"

Užívateľov profilový obrázok
Indian
Príspevky: 242
Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
Bydlisko: Banovce n. B.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Indian »

Jaro pravdu vravis :D
Ale nie sak naucit sa to nie je problem, no naskyta sa tu otazka naco to vsetko ? Preboha. Sak asi sa tomu nerozumiem, nie som ani instruktor, ani inspektor a pomaly ani pilot a vonkoncom tu nechcem zakladat dalsiu burlivu diskusiu, ale co vsetko realne clovek ked je tam hore sam, zaveseny a bojuje z vetrom na svahovacke vyuzije ??

juraj
Príspevky: 3423
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:29 pm
Bydlisko: Košice

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa juraj »

Indian, clovek hore sam na svahovacke moze zazit prudku zmenu pocasia (pokial si to dopredu nenastuduje a nepozna priznaky meniaceho sa pocasia), moze bojovat so silnejucim vetrom (vyuzitie polary), so zmenenymi vlastnostami kridla (pokial si ho sam neodborne nastavoval), na pristati so silnou turbulenciou (meteo-turbulencia) a mozno bude musiet poskytnut prvu pomoc zranenemu (zdravoveda), pripadne si opravit poskodene rogalo. A mozno sa tam naraz zjavi 5 PG a sedem vetronov a budu musiet dodrziavat pravidla o vyhybani sa. A mozno mu bude dobre vediet, ze treba ist pristat pred zotmenim. Neviem, mozno samu nieco z toho zide. A mozno ked, bude laikom aleb aj pilotom inej odbornosti rozpravat o svojom lietani, bude dobre, ak nebude vyzerat ako futbalista, ktory vie len kopnut do lopty a rychlo za nou utekat. Myslim, ze pilot by mal byt svojimi znalostami niekde inde. Na rozdiel od futbalistu mu totiz pri kazdom lete ide o krk. V kazdom pripade vedomosti cloveku neublizia. A este jedna veta: Clovek rastie s ulohami na neho kladenymi.

Užívateľov profilový obrázok
Chefo
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Ut Feb 23, 2010 3:50 pm
Bydlisko: Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Chefo »

Rado dobre na klube povedal, ze pilot by mal byt nieco viac, ako obycajny smrtelnik :). A tych par vedomosti navyse sa urcite hodi.

Brano-TO
Príspevky: 277
Dátum registrácie: Ut Aug 25, 2009 11:22 pm
Bydlisko: Tesáre

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Brano-TO »

Predstavme si žiaka v autoškole, ktorý dostane na skúšku otázky typu:
Aký polomer opíše automobil, ak otočíme volantom 3x vľavo a 1x vpravo?
Akú vzdialenosť prejde automobil, s vyradenou rýchlosťou v 15% stúpaní v snehu?
Koľko metrov kubických vzduchu pretečie interiérom automobilu pri dvoch stiahnutých oknách a koľko pri štyroch?
Akou rýchlosťou prúdi voda v chladiacom systéme motora pri 2000ot/min?
Čo sa stane, ak strčíme do výfuku zemiak?

Priatelia, toto nie je cesta v smerovaní vpred. Už mi je jasne, prečo sa tak rapídne znížili stavy prívržencov závesného lietania v posledných desaťročiach.
Juraj, myslím, že každý kto lieta pristupuje k tomuto športu zodpovedne, vzhľadom na to, že nesprávne rozhodnutie môže mať za následok žuvanie korienkov zospodu.
Preto uznávam vedomosti z meteorológie, predpisov, aj zdravovedy. 90% otázok z aerodynamiky v Pegasovom podaní treba smerovať výrobcom krídel.

Chefo, váš líder sa na našej stránke priznal, že je len človek, ale nikomu to neprezraď! :lol:

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa pegas »

Indián, pochopil som iba koniec tvojej poslednej vety. Pokúsim sa vysvetliť, prečo sa mýliš. Urobím to formou krátkych hesiel, lebo to na niektorých ľudí zaberá asi lepšie :wink: :
  • Keď nič nevieš, tak to ani vo vzduchu nemôžeš využiť.
  • Ak vo vzduchu zabúdame 50% vedomostí (stres, nedostatok času), tak koľko toho musíme vedieť na zemi, aby sme to vo vzduchu vedeli použiť?
  • Vedomosti sú ako pyramída - väčšinu z toho, čo si sa v škole naučil, v reálnom živote nepotrebuješ, ale to čo naozaj potrebuješ, bez toho základu nepochopíš.
  • Nič nie je praktickejšie ako dobrá teória.
Jaro, aj mne sa to zdá hutné, preto som sa pýtal či to má zmysel. Ten rozsah vedomostí je naozaj minimálny. Všetko čo nejako nesúvisí s tým, čo pilot A potrebuje, som posunúl ďalej - pre pilota B a inštruktora. Problém je iba s otázkami. Otázky vyzerajú preto tak hutne, lebo majú preveriť či tomu žiak naozaj rozumie. Sú to v podstate rébusy. Nejde o to, aby žiak vedel vypočítať konkrétne čísla, ale aby chápal súvislosti. Ak žiak nechápe, že vztlak závisí na kvadráte rýchlosti, tak načo mi bude pri skúške písať vzorec "Y=cy 1/2 ro v2 S" ? Na skúške samozrejme nechcem, aby mi niečo počítal, ale mal by vedieť povedať, že keď sa rýchlosť zvýši, tak sa vztlak zväčší (už aj v tejto odpovedi je skrytý chyták - schválne aký?).

To nie sú skúšobné otázky! Na to sú niektoré z nich príliš komplikované. To sú otázky pre žiakov, ktorý si pomocou nich doma zistia, či tomu naozaj rozumejú. Asi tomu dám názov Rébusy (a nie otázky). Zaujíma ma hlavne ich názor. Ak povedia, že to nebudú používať, tak tie rébusy nebudem vymýšľať.

Jasné, že by boli potrebnejšie priamo nejaké učebné materiály. Na to ale nemám čas. Pretože sa tým živím, tak viem odhadnúť aký je to žrút času. Len na témy z aerodynamiky by som potreboval niekoľko pracovných týždňov. Kedysi sa Paľo Oravec s Ivanom Plučinským podujali preložiť švajčiarske testy pre pilotné skúšky rogalistov. A kde to skončilo? Už vtedy som vravel, že toľko času nenájdu. Nie je problém začať, ale vytrvať - prekladať stránku po stránke, hodinu za hodinou.

Ešte ma napadlo, že som zabudol niečo vysvetliť:
Prečo som zvolil práve podobu rébusov? Lebo práve na konkrétnej úlohe sa ukáže, či tomu rozumieš alebo nie. To neukecáš. Ani sa nedivím, že to tak šokuje hlavne čerstvých absolventov našich škôl, ktoré sa často zameriavajú iba na bezobsažné memorovanie. Okrem toho, rozsah vedomostí pre pilota A je veľmi obmedzený, preto je problém vymyslieť nejakú zmysluplnú úlohu z praxe. Aj preto sa vám možno zdajú niektoré otázky umelé, alebo pritiahnuté za vlasy. Ale nad tým sa nevzrušujte. A ešte informácia pre Braňa - neviem z čoho pramení tá tvoja sebaistota, že nás tu ideš usmerňovať kadiaľ vedie cesta, ale zvyčajne učiteľ učí žiaka a nie naopak.

Užívateľov profilový obrázok
matoZA
Príspevky: 460
Dátum registrácie: Ut Nov 06, 2007 9:27 pm
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa matoZA »

Je to trosku netradicny pristup.. cenim si vsak akukolvek snahu vylepsit zauzivane a nefunkcne metody vyucovania. Moja oblubena prednaska na tuto temu. Komu je anglina neznama, daju sa dat titulky v rustine, polstine, chorvatstine, nemcine alebo aj anglictine ;)
Moyes Xtralite 147

Užívateľov profilový obrázok
sidewinder
Príspevky: 2750
Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa sidewinder »

Peto tvoj prvy prispevom mi pripomenul VS a nasho profesora statiky. Na skuske daval 15 otazkovy testik (jednoduche logicke veci, obrazky), ktory sme vsetci neznasali a nadavali nanho. Kto tento test urobil mal skusku vo vrecku aj ked pokulhal na prikladoch a teorii a naopak, kto testom nepresiel mal smolu aj ked mal vsetko ostatne super. Uz v piataku a rokmi praxe som pochopil vyznam toho testu. Okamzite dal profakovy info ci to student ovlada sedliackou logikou, bez obladu na teoriu a pocitanie prikladov.

Nepresiel by som vsetkymi otazkami co mas hore, ale nasiel som tam aj zopar velmy peknych, kde staci pohnut logikou :-). Myslim, ze je to velmi dobry pocin. V takom niecom ako si napisal vidim hlavne nasmerovanie uciva na prakticke veci namiesto memorovania.
Chalani pegas venuje aerodynamike pomali celi zivot a ma z nas asi najlepsi prehlad celej problematiky a tie "testy" hore su robene vyborne a s prehladom , netreba sa toho bat. Ked bude akcia v ZA, dufam, ze pegas urobi prednasku z aerodynamiky.
Indian a Brano z vasich prispevkov citit stale chut vrtat. Velmi vas prosim pridte na tu prednasku ked bude, vypocujte si aerodynamiku v podani cloveka ktory tomu fakt dokonale rozumie. A zaroven mozte diskutovat o probleme na mieste. Teraz je to zase o tom, ze "malo by sa", "mali by ste", "mali by oni", ale "ja nic, ja ministrant". Ak je uprimna snaha s tym pomoct, tak treba tiez prieniest nejaky material ako by sa to dalo, inac je to len zbytocne vrtanie.

Vyvojom civilizacie sa zvysuju naroky a rozsirovanim poznatkov sa rozsiruju ucebne osnovy pri studiu to je logicke. Dneska sa deti na zakladke napriklad ucia viac ako pred 200r. A to plati na vsetkych urovniach. A vy chcete presny opak. Ak sa to otoci tak uz druha generacia ziakov bude vyzerat ako?
Z 20 ziakov co chcu lietat "srdcom" preziju kolky? dvaja? Ostatny zarvu, lebo nemali vedomosti a dostali sa do situacie ktoru nepoznali. Aj tak to moze dopadnut.

Ak chcem zvysovat kvalitu zavesnho liatania na sk musime prektocit kvalitu nasich ucitelov (sladky, pegas, buchel, pluco, atd.) po praktickej aj teoretickej stranke, inac to nejde.. a niektori tu ziadate presny opak.

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa jaro »

Kus sa priznám, chcel som k tomu tuto diskusiu. Gašpi je ten pravý človek čo k tomu má čo povedať lebo učí a rozumie tomu.
Suhlasím teda Peter s tebou ale naražam aj ja na ten problem že kedy a z čoho to tým mojim chalanom vysvetlím. Aj ked zhruba všetkemu tomu hore rozumiem, nie som si už istý mojou ďalšou interpretáciou. Preto som vymyslel tie skripta.
Čiže vidím problém v tej metodike, s týmto sa zase ja dennodenne stretávam, ako ľudom umožniť aby tomu čo potrebuješ a chceš rozumeli.
Môj záver je asi taký že by v rámci predsednictva zväzu boli dane nejaké méty a úlohy a niečo sa v tomto vzdelávaní urobilo. Nech je to Gašpi ktorý bude diktovať pravidla v aerodinamike nech Juro v inom. Samozrejme majte oči otvorene a nezahlcujte nás kvantitou. Chalani z BN kus si premyslite svoje radikalizmy, stale Vám prízvukujeme že ste naši a Vy sa stale niekam točíte ani neviem kam.

Užívateľov profilový obrázok
Chefo
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Ut Feb 23, 2010 3:50 pm
Bydlisko: Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Chefo »

Peto, akbude terba dat nejake skripta dokopy, tak ti s tym v pohode pomozem.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa pegas »

Napadlo mi, že by sme najprv mohli urobiť nejaký prehľad literatúry, ktorú máme k dispozícii, a dali to na www.laa.sk, kde by sa žiaci dozvedeli, od koho si môžu knihu požičať, alebo stiahnuť pdf (ak tomu nebránia autorské práva). Práve som si zadal úlohu, a už to idem riešiť :wink:

Čo sa týka vlastnej literatúry, veci ako letecké predpisy a vzdušný priestor veľmi rýchlo zastarávajú, takže nemá zmysel niečo písať - to musia inštruktori jednoducho učiť sami. Zvyšok však môžu nechať na samoštúdium. Zišlo by sa napísať nejaké novšie texty o technike a zdravovede. K meteorológii je toho dosť, a dá sa to aj kúpiť. K aerodynamike časom niečo pozbieram, pričom možno využijem aj časť toho čo píšem ako súčasť môjho zamestnania.

Užívateľov profilový obrázok
Indian
Príspevky: 242
Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
Bydlisko: Banovce n. B.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Indian »

Gaspi prosim ta, uz na nasej stranke si mi prizvukoval, ze ked neviem, nech nepisem. Zdrz sa prosim toho. To ze niekomu napises ze nevie s teba mudrejsieho nespravi. Nie je to totiz moc profesorsky (ak vobec si profesor, co mi je srdecne jedno) pristup, rovno hadzat ludom na oci ze ty nevies a ja viem....
Nechcem byt znova radikalny, ale isteho casu som chodieval na skolenia technikov, inspektorov, instruktorov, len tak lebo som chcel. Bol som dokonca pri tom, ked sa dohadovala osnova na vycvik a viem ako sa co vtedy riesilo a mnoho dalsieho. A mam proste na tieto veci iny nazor. Ale tak vlastne tu u nas uz nikto nelieta, niet tu uz instruktora a ani ziakov (oficialne). Akosi sa prave pre takito pristup aky tu prezentujete vytratili.

To, ze pilot moze vedet viac - hej moze, moze citat literaturu a moze aj poznat presne zlozenie zliatiny jeho kridla, material na plachte a vedet dopredu vyratat jeho vlastnosti ale naco to ? Ja si kridlo kupim hotove, upravy na nom nerobim, naco aj? koli teoreticky ziskanemu metru klzavosti ? Lebo vyrobca je debil a ja to isto upravim lepsie ? Dnes uz nikto doma kridlo nestavia a pomaly uz ani neporavuje. Pra mna je dolezite, ze si to na kopci rozlozim ako stan a dole zas zlozim a ze ma to pri troche stastia par minut povozi. Od doho su vyrobcovia. A ze niekto nebude vedet hafo teorie ? Nuz viete, velakrat to byva tak, ze clovek co sa ledva nauci pisat dokaze byt vo svojom sporte majster sveta a prave ten, co sa dokaze vsetko naucit mozno neprejde pesi ani 500m do mesta a ak sa da na nejaky sport po tyzdni ovlada vsetko -teoreticky, vysledky i po 10 rokoch ziadne. Pre pilota su urcite nutnejsie veci kt. popisal Juraj. Vidiet, ze vie, co je pre ziaka skutocne potrebne.
Keby bolo ZL orientovane trocha PG stylom, mozno by na SR nelietalo na ZK 20ludi. Zas pozor, netvrdim, ze pilot sa nauci lietat za tyzden.

Jaro ucebnice existuju, ale zle sa knim dostava. Mame tu jeden exemplar taky prefoteny. vola sa to tusim Ucebnica pilota ZK - MZK. Mozno ak by bol zaujem mozem naskenovat a poslat - kludne porusim autorsky zakon, to mi problem nerobi. Myslim, ze kto ako-tak ovlada tuto knihu tak ma na lietanie informacii viac nez dost. Je to aj akesi novsie vydanie.

Napísať odpoveď