Podklady pre pilotné skúšky

Veci a zariadenia ktoré použí­vame na lietanie, diskusia o počasí, aerodynamike a predpisoch
pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa pegas »

Dohodnime sa - vy budete rešpektovať, že v niektorých veciach toho niektorí z nás vedia viac, a ja vám to nebudem okato pripomínať. (bez ksichtíkov)

Užívateľov profilový obrázok
matoZA
Príspevky: 460
Dátum registrácie: Ut Nov 06, 2007 9:27 pm
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa matoZA »

Najkomplexnejsi material na studium je toto. Je to zamerane na vetrone a motoraky a je tam toho podstatne viac ako pilot ZK potrebuje, ale ak to niekto mysli vazne urcite sa to v kniznici nestrati. Veci su tam skutocne pekne v suvislostiach popisane. Chyba tam samozrejme konstrukcia rogala a pod. ale ak clovek pochopi to co je tam, upravit to na rogalo je otazka jedneho vecera pri pive. Inak existuju aj tie klasicke zvazarmacke knizky, niekde tu na fore je urcite link na tie pdfka.
Moyes Xtralite 147

Brano-TO
Príspevky: 277
Dátum registrácie: Ut Aug 25, 2009 11:22 pm
Bydlisko: Tesáre

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Brano-TO »

Chalani, ja naozaj do nikoho nevŕtam. Viem, že Pegas je odborníkom v tejto problematike a k danej téme možno dokonca prekvalifikovaný. Veľa z vás už pilotný preukaz má a preto vám môže byť srdečne jedno z akých otázok bude pozostávať skúška. Žiaci vo výcviku sú radi, že si pamätajú správny postup pri skladaní rogala, zvlášť pri dlhých prestávkach medzi výcvikom. Ja netvrdím aby sa papiere rozdávali zadarmo. Ale vyžadovať odpovede na otázky v praxi nevyužiteľné sú mi proti srsti. Výrobcovia s DHV certifikátom ich dávno majú vypracované. To preto, aby sme namiesto bifľovania sa, venovali tento čas lietaniu a zdokonaľovaniu techniky letu. A keď si predstavím, že ten preukaz slúži len k legálnemu zlietavaniu kopca na ZK-1A a jemu podobných, neubránim sa a navrhujem k 1/10 oprávnených otázok od Pegasa pridať ešte desatoro + 1 od Chefa viewtopic.php?f=20&t=708" onclick="window.open(this.href);return false;, aby žiak odišiel zo skúšky so záverom "vyhovel". (bez ksichtíkov)

raf3
Príspevky: 1212
Dátum registrácie: Št Júl 09, 2009 9:15 pm
Bydlisko: Ďurďošík

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa raf3 »

.
Naposledy upravil/-a raf3 v Ne Mar 06, 2011 11:28 pm, upravené celkom 2 krát.

belani
Príspevky: 444
Dátum registrácie: Po Dec 31, 2007 2:04 pm
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa belani »

Myslim, ze je tam presne to co by sa malo na A-cko vediet Gaspi. Az na jednu dve veci. Mozno by to chcelo este niekde trochu preformulovat na sedliackejsie podanie.
Minuly rok som chcel urobit nejaku knizku pre ziakov ale nepisat ju, urobit skor nejaky vycuc z roznych materialov a len editovat. Tak aby tam boli zaklady - vsetko co potrebuju. Mozno keby sa spojilo viac ludi...
To kolko by mal vediet pilot na to aby bol pilot by mali posudzovat a urcovat inspektori, mozno skuseni instruktori! Preto mi tu niektore reakcie pripadaju naozaj smiesne!
Uz veeeelmi dlho sme nemali na slovensku to najhorsie v ZL. Velku zasluhu na tom ma aj to ake su kladene na ziakov teor. poziadavky. Vidim ako lietaju na Straniku PG (nastastie vacsinou nie nasi), zrazil som sa s jednym takym. Minuly rok bola skareda nehoda na Martinkach, Mirko by vedel tiez rozpravat. Tomuto vsetkemu sa da zabranit aj tym ze sa do ziakov dostatocne husti.
Indian, ziaci a instruktori sa na slovensku nevytracaju,v poslednej dobe skor naopak. Logicky-ak je to u vas inak, tak je to koli vasemu pristupu... Myslis,ze pristup ked pilot nevie nic o svojom kridle, nevie si opravit zakladne veci, leti bez podperiek alebo nahradi 8G skrutku nabytkarskou je lepsi?
Brano, to ze tvrdis ze ten preukaz sluzi len na zlietavanie z kopca a pod. na ZK1A svedci o tom ze nevies co kritizujes.
Gaspi chce mozno moc a komplikovanejsie to pise ale keby vas skusal tak pochopite ze mu staci ked rozumies podstatnym veciam a hlavne vela by si sa na tej skuske dozvedel.

Nemudrujte o tom co treba z aerodynamiky, radsej dajte nieco dokopy zo stavby ZK. Hmm?

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa jaro »

to Indian: .. indian neblazni s toľkou robotou a protizákonnou. Ved tieto knižky som už preluskal niekoľkokrat, aj take na ktore si ty ešte nenarazil. A zase si potvrdil to, že ti je lepšie diskutovať o svojich pocitoch a vrtať a vrtať. Vyse.. sa na to, robte ten navijak, píšte a volajte nás na skusy na suťaž na Čihoc a ... iné. Tie skušky nechaj zase na Jura a Gašpiho. Potom, aspoň zatial, to bude OK.
Vieš aj v demokracii musí byť "chefo" ktorý to diriguje, bez toho tu bude bordel jak u tej babky.
... a už nebudem viac písať, ... už len čakať na skripta.
.. že som do toho pichal... :o

miro
Príspevky: 851
Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
Bydlisko: Hlohovec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa miro »

Tu sú testy pre ULL, časť je použiteľná aj pre nás.
http://www.aeroweb.cz/testy/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Užívateľov profilový obrázok
eduardo
Príspevky: 2754
Dátum registrácie: St Okt 10, 2007 6:30 pm
Bydlisko: Košice

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa eduardo »

Indian a spol. Co chcete?!! Chcete rozdavat pilotaky po tyzdnovom kurze kazdemu tupcovi? Namiesto polary by ste chceli mat otazky tipu: aka je vysoka 2 metrova trava na pristavacke. Ja len dufam ze par takychto "marihuanovych nadsencov" nezmeni rokmi prevereny a zodpovedny pristup pridelovania pilotakov a nezmari ozajstnu pracu ludi ktory pre tento sport venovali kopu vlastnej energie.

Brano-TO
Príspevky: 277
Dátum registrácie: Ut Aug 25, 2009 11:22 pm
Bydlisko: Tesáre

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Brano-TO »

Eduardo, z fotky by som usúdil, že si inteligent, ako zvyšok populácie, čo sem prispieva. Tvoj pohľad ti neberiem, každý máme nejaký. Keď ma chceš prirovnávať k feťákom , dobre. Ale nerob to tak prízemne a zbabelo, za monitorom. Takých hrdinov mám najradšej...
My sa tu bavíme na úrovni. Daj si pohov a sleduj tému s rukami za chrbtom, ak to nezvládaš!

Užívateľov profilový obrázok
Indian
Príspevky: 242
Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
Bydlisko: Banovce n. B.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Indian »

Ako som napisal - najlepsie to, co treba vedet, vystihol Juro. Ostatní to podla mna zbytocne komplikujú, zabite ma, je to moj nazor. Ostatne, je mi to v podstate jedno, kvalifikacie kt. potrebujem mam(ZK, MZK), instruktorom by som nechcel byt, ani keby mi to dal niekto zadarmo, ziakov momentalne neskolim(rozumej nepomaham skolit) a uz ziadnych dalsich asi ani nechcem - naco si komplikovat zivot (Brano, Jozo s vami som rad pobehal po kopcoch). Ak niekto bude chciet lietat poviem mu chod lietat na PG, tam je to jednodchsie, viac si zalietas, DHV 1-2 su mozno bezpecnejsie ako rogala. Kurz mas za tyzden(aj ked kazdy vie, ze za tyzden sa neda naucit lietat).

MatoZA tu knihu som si chcel kedysi kupit. Vyzerala dobre, no pre mna asi privela veci kt. by som nevyuzil.
Jaro tu literaturu co som spominal, som myslel tak, ze tam je vsetko co treb vedet zhrnute. Nepochybujem o tom, ze to mas precitane. Bola to ale podla mna dobre spracovana literatura ohladom vsetkeho. Asi z CR. Nebolo to ani extra narocne a ani toho zas nebolo primalo.

Novy pilot moze zhltnut co ja viem 500stran literatury, ale najviac poznatkov o tom ako sa nezabit a ako nezabit vo vzduchu niekoho ineho sa nauci az pri lietani zo skusenosti inych, na kopcoch, v terene a zo skusenosti svojho instruktora, nech uz je to hocikto, lebo ten mu povie, dnes nelet je to zle, alebo chod je to ok, lebo ten treabrs to pocasie uz pozna. A to da ziakovi 100x viac ako akakolvek literatura. Tym ale nevravim, ze je nepotrebna.

No ked date niekom knizku co ma 200str. a knizku co ma napr. 50str. , ktoru si asi skorej precita ? Zacne vobec citat tu s 200stranami ? Bude hu citat lebo musi? Nie je lepsie, ked si precita tu 50stranovu s tym, ze ho to skutocne zaujma? Berte to tak, ze lietat mozno zacat tusim od 15 ci 16 rokov a pochybujem, ze 16 rocny clovek bude citat technicku literaturu. Niek kazdy co lieta, ma vysoku skolu.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa pegas »

Indián, príliš veľa úvah a málo faktov. Každý môže mať vlastný názor, ale nie všetky názory sú rovnocenné. Tentoraz ťa nechcem uraziť, chcem iba aby si sa zamyslel čo píšeš, preto sa vecne spýtam:

- Vieš nejako podoprieť svoje tvrdenie "... velakrat to byva tak, ze clovek co sa ledva nauci pisat dokaze byt vo svojom sporte majster sveta", alebo sú to iba tvoje predstavy ako to vo svete funguje?

- Ad "No ked date niekom knizku co ma 200str. a knizku co ma napr. 50str. , ktoru si asi skorej precita ?": Koľko knižiek si v živote prečítal? Pretože ja som ich už niekoľko prečítal, takže viem, že počet strán až tak nerozhoduje. Mám aj 700-stranové knihy, ktoré sa čítajú veľmi ľahko, a mám aj 100-stranovú knihu, ktorú som prestal čítať, keď som ani na tretí raz nepochopil o čom sa na strane píše.

- Ad "Novy pilot moze zhltnut co ja viem 500stran literatury": To je veľmi individuálne. Nesúď podľa seba iných. Ja si tiež nemyslím, že tá 780-stranová učebnica pilota je ideálna pre začiatočníka, ale na rozdiel od teba chápem, že každý sme iný.

- Ad "... lietat mozno zacat tusim od 15 ci 16 rokov a pochybujem, ze 16 rocny clovek bude citat technicku literaturu. Niek kazdy co lieta, ma vysoku skolu.": Nikto nezakazuje, aby sme mali aj mladých žiakov. Ale to neznamená, že budeme medzi seba lákať analfabetov. Povedz mi prečo by na lietanie podľa našich pravidiel bola potrebná vysoká škola?

Inak, tá kniha, čo odporúčaš, je zrejme:
Radomír Holub - Teoretická příprava pilotů MZK-ZK. 120 strán.
Dá sa kúpiť za 280 Kč tu: http://home.tiscali.cz/rogaloweb/page2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aj podľa mňa je trochu drahá, na to že sa jedná z veľkej časti iba o výcuc z Vykouka, Kdéra a Olšanského. Okrem toho tam napríklad chýba využitie rýchlostnej poláry (alfa a omega pre pilotov ZK). Už robím na komentovanom zozname iných kníh.

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Michal »

Test LAA pro aerodynamiku a mechaniku letu ultralehkých letounů


Gratulujeme, test jste zvládnul(a)
V testu bylo otázek 40
Museli jste odpovědět správně otázek 34 (87%)
Vašich správných odpovědí 35
Datum složení testu 7.3.2011
Vyplnění testu Vám trvalo 20 minut

Uz mozem lietat aj motorovo ?

Brano-TO
Príspevky: 277
Dátum registrácie: Ut Aug 25, 2009 11:22 pm
Bydlisko: Tesáre

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Brano-TO »

http://www.relaxfly.sk/idisk/Paragliding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa Michal »

Citam:
Pre lietanie na svahu platia pravidlá:
d/ v časti dráhy medzi bodmi 2 a 3 letí bližšie ku svahu pilot, ktorý má svah po svojej
ľavej ruke, pilot, ktorý má svah po pravej ruke, letí po dráhe vzdialenejšej od svahu
:?: :?: :?: :?: :roll:

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Podklady pre pilotné skúšky

Príspevok od užívateľa pegas »

Jeden z autorov, Peťo Jakubčin, je letovod, takže tá časť je tam veľmi dobre, zvyšok nie je až taký dobrý. To vidno aj z toho, čo našiel Mišo. Veľa obrázkov som už niekde videl.

Napísať odpoveď