Nový Relief 214S

Veci a zariadenia ktoré použí­vame na lietanie, diskusia o počasí, aerodynamike a predpisoch
Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

http://www.hanggliding.cz/aktuality/nov ... ief-214-s/" onclick="window.open(this.href);return false;
Karel

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Michal »

ahoj karle , na fotkach vyzera pěkne a kolko vazi ?

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

Ahoj. Děkuji. Váží těsně pod 34kg. Je to zde: viewtopic.php?f=20&t=1138" onclick="window.open(this.href);return false;
Karel

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Michal »

v tabulke som si vsimol stihlosti. pri velkosti 14 mas udavanu 8, drobet to vycnieva z radu. presnejsie je 7,7 , teda pokial plocha je naozaj 14m2.

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

Máš pravdu. Je tam chyba. 7,7 je správně. Díky. Opravím to.
Karel

belani
Príspevky: 444
Dátum registrácie: Po Dec 31, 2007 2:04 pm
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa belani »

Posledny tyzden som dva krat videl na kopci noveho Reliefa. Vyzera super na zemi aj vo vzduchu. Dufam ze mi ho da niekedy Mirko posoferovat :) Pekne lietadlo !

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa pegas »

Ja sa hlásim k otestovaniu všetkých parametrov udávaných výrobcom (hmotnosť, minimálka, maximálka) + meranie poláry.
Výbava: elektronická váha, zapisovač letových parametrov (rýchlosti a zrýchlenia) :-)

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

Třeba k tomu najdeme příležitost. Vážené je to na osobní váze, ale rychloměr mám Skywatch - PRO, schválený FAI pro testování s tolerancí + - 1 km/h od 25 do 150 km/h.
Když se hlásíš vše otestovat, máš i kvalifikaci testovacího pilota?
Karel

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa pegas »

Ahoj Karel, ja som to myslel tak, že sa hlásim u Mira. Ale som rád, že nie si proti. Veď také meranie nezávislou osobou nemôže byť na škodu.
Nemám dôvod ti neveriť, že to váži 34kg, aj keď si nenapísal, či si vážil aj s obalom alebo bez. Ja, keď som vážil všetky tie krídla v zozname, vážil som ich aj s obalom (lebo keď to musím nosiť na pleci, tak ten obal tam je).

Čo sa týka rýchlostí, tam mám pochybnosti. Viem že tvoje krídla sú rýchlejšie ako ostatné, ale s tým meraním rýchlostí je to trochu komplikovanejšie. Už len samotná kalibrácia a vplyv blízkosti tela pilota je problém a to sa vôbec nebavíme o tom, či je to TAS alebo CAS. A pri minimálke máme ešte aj vplyv blízkosti zemského povrchu.

Takže, keď by som tie rýchlosti meral, tak by som presne popísal, čo som meral, ako som meral a pri akých podmienkach som meral (teplota, plošné zaťaženie). Niečo také, čo robil Dick Johnson s vetroňmi. Pri rogalách to nie je zvykom. Mimochodom vrtuľkové anemometre (ako je Skywatch) mávajú chybu okolo 4%, a veľmi záleží na stave ložisiek - spomínam si ako Juraj Sladký nemohol svojou opotrebovanou vrtuľkou s Flytecom namerať váčšiu rýchlosť nech robil čo robil. Ja meriam pitotkou, a rozmýšľam, že si urobím nejaký dlhší nástavec.

Na Slovensku asi nemáme nikoho s kvalifikáciou testovací pilot, ale zatiaľ som nikomu nezlomil trapézu na požičanom krídle (ak myslíš na to). Stačí keď mi zistíš, koľko aspoň má byť pri pristátí napnutý priečnik, aby to pri odtláčaní nepadalo na nos.

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

Ahoj. Já jen, že tu píšeme o "testování". To vyžaduje, aby o tom pilot něco věděl, měl kvalifikaci a přístroje s definovanou odchylkou. Věřím tomu, že to nerozbiješ. Jedna věc je svůj let prohlásit za testovací a další je si jít zkusit neznámé éro. Ta minimálka je myslím v aktualitě definovaná přesně, dokonce i cizí řečí (pádovka - stall) a vliv země je myslím v 500m zanedbatelný. Možná nevíš, že Skywatch má na rozdíl od flytecu safírová ložiska a to co píšeš o přesnosti pro něj neplatí..
Karel

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa pegas »

Karel Haman napísal:... Ta minimálka je myslím v aktualitě definovaná přesně, dokonce i cizí řečí (pádovka - stall) a vliv země je myslím v 500m zanedbatelný ...
Máme rozdielnu predstavu o pojme "přesně". Takže keď to vezmem z kraja:
- To že si zobral údaje z výšky 500m v aktualite nie je. Pokojne som si mohol myslieť, že si meral vo výške 1500m a to je už rozdiel rýchlosti 7%. Preto si o takýchto údajoch dávno myslím svoje. Takže ak si meral vrtuľkou (TAS), tak si tých 27km/h rovno prepíš na 25.7km/h (lebo hustota vo výške, lebo v lete je teplo, lebo všetky takéto veci prepočítavame na podmienky MŠA h=0m, alebo IAS).
- Neuvádzaš ani plošné zaťaženie pri teste. Rozdiel medzi 100-kilovým a 80-kilovým pilotom na pádovej rýchlosti je okolo 8%. To je príliš veľký rozptyl.
- Na aký režim letu máš kalibrovaný rýchlomer? (Lebo na rogale každý rýchlomer ukazuje pri minimálke menej a pri maximálke viac.)
- Pri akom napnutí priečniku si ju meral? (Pri napnutom je menšia, ale pre pristávanie a točenie ostrých stupákov potrebujem vedieť pádovku s povoleným.)
- Ten vplyv zeme som spomenul preto, aby si ľudia uvedomili, že údaj o pádovke za letu nemôžu porovnávať s rýchlosťou svojho behu. Pri pristávaní je dôležitá pádovka s vplyvom zemského povrchu. A tá je nižšia o niekoľko percent - na všetkých krídlach rovnako. Krídlo, ktorému za letu zmeriaš hororovú pádovku, nemá pri pristávaní až takú veľkú rýchlosť.

Ak je údaj o tej pádovke pravdivý, musí to byť skvelé krídlo. Ale sám vieš, že reklamám a výrobcom nesmieš všetko veriť. Čo si sám nezmeriam, tomu neverím. :)

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

Pegasi, já si myslím, že máme rozdílnou představu o více věcech. Ty se napřiklad snažíš všechny přesvědčit, že jsi nejchytřejší v internetových diskusích. Myslím, že o tom se tady teď bavíme a rogalo už jde vlastně mimo. Každý kdo tu informaci v aktualitě chtěl pochopit, ji myslím pochopil. Jinak ale musím napsat, že to co píšeš je většinou pravda.
Karel

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa pegas »

Prepáč, ak to vyznelo trochu nepriateľsky, ale ja som chcel iba o tom údaji.

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

Myslím ale, že tam je jedna otázka, která stojí za zodpovězení. Pokud to chceš opravdu vědět (někdy mám dojem, že chceš jen diskutovat). Ta pádovka je měřena v poloze úplně povoleno. Tak by se měla podle mne vždy měřit.
Karel

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nový Relief 214S

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

Je velká škoda, že jsem nedal do kamery, já starý skleróza, kartu. Měl jsem ji tam přidělanou a perfektně nastavenou. Vše by bylo krásně vidět, a ušetřili bychom čas při diskusi. Tak snad příště... :D
Karel

Napísať odpoveď