Strana 1 z 2

Aerodynamika

Napísané: Pi Apr 18, 2008 9:10 am
od užívateľa jaro

Napísané: Ne Jún 22, 2008 11:58 pm
od užívateľa Laco
Aj tu su nejake knihy... A v jazyku nasom..
http://www.ak-senica.sk/down_books.php

Napísané: St Jan 21, 2009 2:00 pm
od užívateľa Ivan
Nedávno som sa opäť pozeral do učebnice aerodynamika a mechanika letu a mám zopár otázok.

Pozeral som na poláru a z nej mi vyplýva ,že najlepší vztlak má krídlo niekde v oblasti tesne pred odtrhnutím prúdnic.

:?:
Keďže nepredpokladám že sa lieta na hrane, je stanovená nejaká bezpečná hodnota za ktorú sa už nemá lietať?

:?:
Dá sa nejako zisti oblasť v poláre v ktorej sa bežne pohybujem?

Napísané: St Jan 21, 2009 2:08 pm
od užívateľa juraj
Ivan, aku polaru si to pozeral? Tesne pred odtrhnutim prudnic uz bezim po zemi :D

Napísané: St Jan 21, 2009 2:14 pm
od užívateľa sidewinder
Ivan na polaru bacha, lebo ti to na skuskach juro zrata :-D

vztlakom sa netrap, my sledujeme najlepsiu klzavost a to je dotycnica k polare ktora prechadza "nulou" .. coskoro tu bude gaspi moje vysvetlenie zmietne zo stola a urobi ti prednasku.. :-D :-D :-D

Napísané: St Jan 21, 2009 5:25 pm
od užívateľa pegas
Ivan napísal:... najlepší vztlak má krídlo niekde v oblasti tesne pred odtrhnutím prúdnic. ...
Približne to platí. Keby krídlo nemuselo byť tak prekrútené (kvôli stabilite), tak by sa podarilo dosiahnuť ešte trochu lepší vztlak, a dostali by sme sa do tej oblasti poláry, kde sa opadanie zase zväčšuje - dobre je to vidno na vetroňoch.

Na hrane pádovky sa nelieta nikdy, lebo hrazdu treba veĽmi odtláčať, a krídlo padá do špirály. V stúpaní sa každý snaží spomaliť (mal by) koĽko sa dá, ale nikdy nie blízko svahu! Keď odtláčaš ale hrazda ide tvrdohlavo dozadu a nos sa ti začína sklápať dole, tak už si to prešvihol. Hovorím tomu "padajúci list". Musíš pritiahnuť a nabrať rýchlosť.

Každý lieta tak ako to cíti. Po pár rokoch zistíš sám, čo si kedy môžeš dovoliť. V začiatkoch musíš byť opatrný. Majstra robí to, že presne vie, kde leží tá červená čiara, za ktorú nesmie ísť. Chce to len čas a trpezlivosť.

Napísané: St Jan 21, 2009 5:26 pm
od užívateľa pegas
sidewinder napísal:... coskoro tu bude gaspi ...
Sorry Majo. :D

Napísané: St Jan 21, 2009 6:00 pm
od užívateľa sidewinder
pegas napísal:Sorry Majo. :D
:-D jaa som to vedel.. ale aspon si nevyvratil moj prspevok aj s korenmi.. asik som to dobre napisal :-) (zeby som nakoniec o ten pilotak neprisiel aj ja) :-D

Napísané: St Jan 21, 2009 8:10 pm
od užívateľa Ivan
Dakujem za odpovede :D

Napísané: Ut Feb 24, 2009 4:16 pm
od užívateľa Iwan
Tá "červená čiara" sa mi ako pojem páči. Jedná sa o také čosi keď krídlo viac padá ako letí ???
http://www.youtube.com/watch?v=wuhc8VAIzz4

Napísané: Ut Feb 24, 2009 5:23 pm
od užívateľa pegas
Iwan, to kto letel, ty?

Buď máš také dlhé ruky, alebo máš krídlo so super-dobrými vlastnosťami pri pádovom uhle nábehu.

V obidvoch prípadoch ti závidím. Väčšina lepších krídel by skončila špicom kolmo v zemi a ty s fraktúrou lebky a krčných stavcov.

Napísané: Ut Feb 24, 2009 7:02 pm
od užívateľa Ivan Plucko - NAY
Musim nabonzovat...
Bol to Edmond PP :wink:

Napísané: Ut Feb 24, 2009 9:19 pm
od užívateľa Laco
Iwan napísal:Tá "červená čiara" sa mi ako pojem páči. Jedná sa o také čosi keď krídlo viac padá ako letí ???
http://www.youtube.com/watch?v=wuhc8VAIzz4
Aby to bolo kompletne, pokracovanie videa tu : viewtopic.php?t=321 :wink:

Napísané: St Feb 25, 2009 3:51 pm
od užívateľa Iwan
Re: "Bol si to ty?"

No pravdu povediac ja som bol asi ešte horší "Minimálka"
http://www.youtube.com/watch?v=PEX2GDJUAgY

Krídlo má krásne Nemecké farby.
Ale pre upresnenie, lietal som prvýkrát na voĽnom priečniku.
Mal som z neho trochu rešpekt, pretože som mal ročnú prestávku
a nevedel som odhadnúť jeho správanie.

Možno sa učím pomaly, ale pri treťom pristátí som už mal
dostatočnú rýchlosť a spokojnosť.

Napísané: So Mar 14, 2009 5:36 pm
od užívateľa Hifi
8) Našiel Som zaujímavé videjko, kuknite

Wills Wing T2C 144 a kamera vo vnútri krídla

http://vimeo.com/3635942