porovnanie krídel

Veci a zariadenia ktoré použí­vame na lietanie, diskusia o počasí, aerodynamike a predpisoch
pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

porovnanie krídel

Príspevok od užívateľa pegas »

Zdá sa že Šaniho Moyes Litespeed S5 má väčšiu plochu ako sa píše. Pri testovacom lete mi vyšli rýchlosti v zákrute nižšie ako na mojom Aerose KPL3 14. A to o dosť (pozri obrázok). Pádovku som ešte nemohol vyskúšať, lebo zatiaľ má tendenciu točiť do ľavej špirály.
Prílohy
LS5_kontra_KPL3_14.png

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: porovnanie krídel

Príspevok od užívateľa Michal »

darmo ze pouzivas pri porovnani IAS, pri kruzeni by bola potrebna aj rovnaka vyska - hustota vzduchu.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: porovnanie krídel

Príspevok od užívateľa pegas »

Veď nato je tá IAS - nemení sa s výškou. Inak by v tom grafe bol väčší rozptyl, lebo by sme porovnávali "jablká s hruškami". Keby som nepoužíval IAS, tak žlté a ružové body by ležali úplne inde, lebo boli merané v iných výškach, a teda aj pri iných skutočných rýchlostiach.
Správne by som mal aj polomer zákruty prepočítať na nulovú výšku štand. atmosféry (možno neskôr).

Užívateľov profilový obrázok
sidewinder
Príspevky: 2750
Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
Kontaktovať užívateľa:

Re: porovnanie krídel

Príspevok od užívateľa sidewinder »

Gaspi mas to dobre, len si to neskrab.

Kukam nato nerozumiem, verim, ze zvysok pospolitosti tiez nerozumier, takze pohoda..

Potom este feto zaleti 100km s prstom v nose a ostatny mozme ist tahat kacicku na snurke :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: porovnanie krídel

Príspevok od užívateľa jaro »

Gašpi myslim si že je to plošným zaťažením. Neviem prečo hovoriš že ma viac ako píšu. Ja cítim a podľa záznamu sice len GPS a mojeho Cartesia mam vačšií polomer zákruty aj ked rýchlosť podobnú okolo 40 km a menej v kružení. Ja to ale nemôžemtolko nakloniť lebo to cítim že to pada, respektíve v malej rýchlosti a vaščom náklone je dosť nestavilné a treba s tým hodne bojovať. Preto sa chovám ako vetroň s vodnou záťažou.
ALe ta preletová rýchlosť... :) té je teda :o
POrovnával som moj doklz s Petrom Saczom, on mal pri 80 km/hod opadanie do 3 m ja som mal nad 5 m. Musim to ešte dať do grafu. V krúžení som ale namal nejaký zlý pocit zovládania a stúpania. Pokial teda nekrúžiš s Ferom, to je iná kapitola a iná aerodynamika. :o

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: porovnanie krídel

Príspevok od užívateľa Michal »

pegas napísal: Správne by som mal aj polomer zákruty prepočítať na nulovú výšku štand. atmosféry
Ved prave, kedze z vyskou sa zmeni aj polomer zakruty, zmenia sa aj sily, aj uhlova rychlost. V rovnom lete je to porovnanie OK.
Odkedy si HG zacali stazovat ze ich PG prestupavaju, vyrobcovia HG sa snazia stupanie zlepsit tvarom plachty. Takze novsie kridla mozu mat lepsie stupanie. ( zdroj: Moyes)

Napísať odpoveď