porovnanie krídel
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
porovnanie krídel
Zdá sa že Šaniho Moyes Litespeed S5 má väčšiu plochu ako sa píše. Pri testovacom lete mi vyšli rýchlosti v zákrute nižšie ako na mojom Aerose KPL3 14. A to o dosť (pozri obrázok). Pádovku som ešte nemohol vyskúšať, lebo zatiaľ má tendenciu točiť do ľavej špirály.
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: porovnanie krídel
darmo ze pouzivas pri porovnani IAS, pri kruzeni by bola potrebna aj rovnaka vyska - hustota vzduchu.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: porovnanie krídel
Veď nato je tá IAS - nemení sa s výškou. Inak by v tom grafe bol väčší rozptyl, lebo by sme porovnávali "jablká s hruškami". Keby som nepoužíval IAS, tak žlté a ružové body by ležali úplne inde, lebo boli merané v iných výškach, a teda aj pri iných skutočných rýchlostiach.
Správne by som mal aj polomer zákruty prepočítať na nulovú výšku štand. atmosféry (možno neskôr).
Správne by som mal aj polomer zákruty prepočítať na nulovú výšku štand. atmosféry (možno neskôr).
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: porovnanie krídel
Gaspi mas to dobre, len si to neskrab.
Kukam nato nerozumiem, verim, ze zvysok pospolitosti tiez nerozumier, takze pohoda..
Potom este feto zaleti 100km s prstom v nose a ostatny mozme ist tahat kacicku na snurke
Kukam nato nerozumiem, verim, ze zvysok pospolitosti tiez nerozumier, takze pohoda..
Potom este feto zaleti 100km s prstom v nose a ostatny mozme ist tahat kacicku na snurke
- jaro
- Príspevky: 4200
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: porovnanie krídel
Gašpi myslim si že je to plošným zaťažením. Neviem prečo hovoriš že ma viac ako píšu. Ja cítim a podľa záznamu sice len GPS a mojeho Cartesia mam vačšií polomer zákruty aj ked rýchlosť podobnú okolo 40 km a menej v kružení. Ja to ale nemôžemtolko nakloniť lebo to cítim že to pada, respektíve v malej rýchlosti a vaščom náklone je dosť nestavilné a treba s tým hodne bojovať. Preto sa chovám ako vetroň s vodnou záťažou.
ALe ta preletová rýchlosť... té je teda
POrovnával som moj doklz s Petrom Saczom, on mal pri 80 km/hod opadanie do 3 m ja som mal nad 5 m. Musim to ešte dať do grafu. V krúžení som ale namal nejaký zlý pocit zovládania a stúpania. Pokial teda nekrúžiš s Ferom, to je iná kapitola a iná aerodynamika.
ALe ta preletová rýchlosť... té je teda
POrovnával som moj doklz s Petrom Saczom, on mal pri 80 km/hod opadanie do 3 m ja som mal nad 5 m. Musim to ešte dať do grafu. V krúžení som ale namal nejaký zlý pocit zovládania a stúpania. Pokial teda nekrúžiš s Ferom, to je iná kapitola a iná aerodynamika.
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: porovnanie krídel
Ved prave, kedze z vyskou sa zmeni aj polomer zakruty, zmenia sa aj sily, aj uhlova rychlost. V rovnom lete je to porovnanie OK.pegas napísal: Správne by som mal aj polomer zákruty prepočítať na nulovú výšku štand. atmosféry
Odkedy si HG zacali stazovat ze ich PG prestupavaju, vyrobcovia HG sa snazia stupanie zlepsit tvarom plachty. Takze novsie kridla mozu mat lepsie stupanie. ( zdroj: Moyes)