Brauniger Compeo

Veci a zariadenia ktoré použí­vame na lietanie, diskusia o počasí, aerodynamike a predpisoch
Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »

Zakladam tuto temu aby sme si mohli pokecať nie ale o kitoch. :evil:

Do Compea som si ponaťahoval WP a mam už aj odblokovaci kod na restricted areas up to 400. Potrebujem ale aktualny subor pre vzdušny priestor. Teraz v novembri sa to menilo, z toho bola aj ta diskusia o ZA. Vie niekto o takomto subore? Ja mam len od Gašpiho asi s jarnou aktualizaciou.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa pegas »

Ani mne sa tie mapy nechcelo ručne vytvárať. Vzdušný priestor zobrazuje aj CrossCountry server, tak ma napadlo, že to už niekto z nich musel z tých AIP-ov (napríklad zo stránky slovenských LPS) ručne povypisovať. Trochu som zalovil a ... tradaáá - je to tam. Na stránke jedného z programátorov CrossCountry, Ondřeja Palkovského, je návod, ako si urobiť mapu pre Garmin:
http://www.penguin.cz/~ondrap/paragliding.php
a tam nájdeš aj súbor:
http://www.penguin.cz/~ondrap/openair.zip
v ktorom máš zbalených 18 európskych priestorov vo formáte OpenAir.
Ale poslednú aktualizáciu Slovenska robil v roku 2009, takže radšej použi môj súbor - robil som ho v marci 2011:
http://www.deltaklub.neton.sk/clanky/su ... 011-04.zip

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »

hej ten tam už mam. ked mačkam šipkami vľavo a vpravo zobrazuju sa aj informacie o výškach okolitych priestorov. ty to maš tiež?

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa pegas »

To si už nepamätám, ale viem, že to kontroluje iba horizontálne hranice priestorov. Upozorňovanie na výškové porušenie ešte nemajú hotové.

Inak, už som analyzoval to porovnanie, čo sme robili na našich prístrojoch v aerodynamickom tuneli, a je to v poriadku. Aj pri zápise do IGC súboru, aj pri posielaní cez Bluetooth ide kalibrovaná rýchlosť. Keď si nastavíš kalibráciu napr. 103, tak na displeji aj v IGC súbore budeš mať o 3% vyššiu rýchlosť.

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »

nejde mi o sledovanie výšok, len som to akosi nahodou postrehol, manual o tomto mlčí.
dnes som doma tak si skusim aktualizovať priestory PO a okolie.
skusiš mi ešte vysvetliť rozdiel medzi IAC a Tru speed? obarciam manual zhora zdola a som z toho paf kedy je čo dobre.
Ak to začnem na kridle nastavovať čo si teda mam dať. mal som doteraz IAS a zda sa mi číslo malé, ak je to tak, tak vplyvom akeho statickeho tlaku pod kridlom je to iné? ak je statiský tlak menši tak je rýchlosť tiež menšia? myslim že by to malo byť naopak.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa pegas »

V manuále chýba aj plno iných vecí (inak by to bola 300-stranová kniha). Vec okolo rozdielu IAS/TAS patrí k všeobecnej inteligenčnej výbave letca, tak im to pripadalo trápne tam písať :D

Ale teraz vážne:
Rýchlosť, ktorou sa naozaj pohybuje vzduch voči tebe je TAS (True Air Speed). Pri porovnávaní s GPS rýchlosťou (kvôli zisteniu rýchlosti vetra, doklzu, ...) potrebuješ práve TAS. Nevýhodou TAS je, že sa mení s hustotou vzduchu - v redšom vzduchu letíš rýchlejšie.

Preto sa v letectve používa ešte IAS (Indicated Air Speed), čo je vlastne TAS prepočítaná na rýchlosť akou by si letel pri štandardnej hustote 1.225 kg/m3 (podľa MŠA, h=0m, t=15C, p=101325Pa). Ak poletíš pri rovnakom uhle nábehu, tak vo všetkých výškach budeš mať rovnakú IAS - aj pádovka v IAS bude mať tú istú hodnotu. Preto klasické budíky v lietadle ukazujú práve IAS - a preto sa volá "indikovaná". Ale pretože je to len nejaké vypočítané číslo, nemôžeš to porovnávať s ostatnými rýchlosťami, ako je GPS-rýchlosť, rýchlosť vetra ...

IAS sa dá pochopiť aj inak - je to v podstate dynamický tlak (1/2 ro v^2) prepočítaný na km/h pri konštantnej hustote:
dynamický tlak = 1/2 ro TAS^2 = 1/2 1.225 IAS^2
Ak letíš pri rovnakom dynamickom tlaku, tak sa ti nemení ani IAS. Medzi nimi je priama úmera (iba konštanty, nič iné). A keďže klasický budík v lietadle meria dynamický tlak, stačí na ciferníku "premaľovať" paskaly za km/h a dostaneš letecký rýchlomer.

Okrem IAS, existujú ešte CAS a EAS, ale najdôležitejšie je pochopiť rozdiel IAS/TAS.

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »

:o
Marian nedviha, tiež mam taketo čislo.

Ku tej rychlosti, dik Broňa. Tak mi treba. Ale nepovedal si mi či ten staticky tlak bude menši alebo vačši. Idemi o to akym smerom mam žačať. Teraz mam vysledok že smerom dohora, teda tlak je menší?

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »


pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa pegas »

Chyba konečne odstránená - vydali nový firmvér 3.38j Flytec 6030 – Downloads

Inak, máme tu zbytočne dve vlákna. To hlavné je podľa mňa v sekcii Ostatné > Burza, obchod > Recenzie > Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »

Updajtoval som na WIN10 a moje Compeo+ sa mi stratilo z rozpoznatelných zariadení. Driver Prolifik rozlišuje len niektore verzie čipu 2303.
PO nejakých potvrdeniach a odporúčaniach z Flytecu, výmena čipu za 45 Ečiek som sa kus pod Dušanovým vedením porípal v nete a našiel som driver
http://www.ifamilysoftware.com/news37.html
ktorý Compeo+ vo Flycharte rozpozná a ypadá to že bude možný menežment letov po starom.
Bohužial ale driver sa nechytá v rutine pri updajte firmveru. Tam je to po uvodnom prebliknutí nepripojitelné a nekomunovatelné.
Taak updajt urobím inde.

MilanNR
Príspevky: 699
Dátum registrácie: Št Aug 23, 2012 6:00 pm
Bydlisko: Nitra

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa MilanNR »

Tak pridávam sa ku compeo teamu a idem pomaly študovať . Zima pred nama :D
Wills Wing T2C 144

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »

Z FB fora 2-2018:
Luke Nicol
12 február, 10:55
Forwarded from someone else, does this mean the end of out 6030's for comps?
"IMPORTANT: Fair warning for you all. Apparently at the plenary last week they adopted a new rule that WGS85 and 0.05% will be used in CAT1's going forwards. This means most CAT2's will adopt it too.
If you use a Flymaster or Oudie, then you just need to ensure WGS84 is selected in the settings.
If you use a Brauniger/Flytec or any of the other affected insruments on the list I'll post in a minute, put them into the bin.
NOTE: Possibly one or two of them have updated firmware since the list was generated. I doubt Brauniger/Flytec will be updated though, unless something changes in the future."
Gordon Rigg Administrátor skupiny
I <think> this affects only the calculated distance to cylinder or goal and not the recorded GPS track positions? Which might mean you just have to go a bit over the lines using old instruments. It is so they can use larger radius turn points without having to have large error margins which some pilots then 'game'.


Gordon RiggAdministrátor skupiny
I <think> this affects only the calculated distance to cylinder or goal and not the recorded GPS track positions? Which might mean you just have to go a bit over the lines using old instruments. It is so they can use larger radius turn points without having to have large error margins which some pilots then 'game'.
Luke Nicol
Luke Nicol If this is the case though it's quite a big thing. 0.5% on a 30 km cylinder (which have been the norm in recent conps) is 150 metres x 2 fpr going in and back out = 300 metres. This for 1 turnpoint in a 50km task is actually a very sigificant distance...Zobraziť viac
Gordon Rigg
Gordon RiggAdministrátor skupiny Yes Luke this is the case. Currently with the different ways the instruments calculate the distance to the turnpoint they have to use quite a large error margin. And the clever pgs have started altering their tp radii to take advantage of it. It is nowhere near as significant in hang gliding where the distances are not so many seconds and the gliders change speed a lot more.
Gordon Rigg
Gordon RiggAdministrátor skupiny But I had thought at the last plenary we decided at the last plenary to standardise on the simpler measurement the 6030 uses. Because as long as everyone's instrument does the same calculation, everyone is in the same place. There is no overall advanta...Zobraziť viac
Petr Polách
Petr Polách I have a dark tought that this all is a marketing lobby of "some" instrument company... is it possible? Cause this will force most of HG comp pilots buy new instruments...
Luke Nicol
Luke Nicol I don't think so Petr. Something has to change. We can't have us using different calcs for differnet comps. Needs to be a universal standard whatever that standard may be. So many - me included - have now scored almost nothing for the day after after n...Zobraziť viac
Joerg Ewald
Joerg Ewald Petr, the update is now available: https://www.naviter.com/download-manual-support/#Flytec
Just for the record, we, the company formerly known as Flytec in Switzerland, didn't sell the 6030. And Naviter, who took over the Flytec brand, didn't buy it, ...
Petr Polách
Petr Polách So its all false informations (1-2 years old) that were people spreading?
Joerg Ewald Any chance to make the FAI sphere update?
Gordon Rigg
Gordon RiggAdministrátor skupiny Petr Polách joerg already posted he will try to do this update for FAI sphere on 6030/6020 elsewhere in this thread. :)
Petr Polách
Petr Polách OK I am sorry then... too emotional :) I love the 6030... my best flight buddy.
Spravovať
Páči sa mi to · Odpovedať · 3w

15 február, 10:05
6030 and comps: To wrap up what I wrote in various answers in the thread below:
1. Yes, CIVL has decided to move towards a world where only one earth model is used. This will allow us to reduce the tolerance on turnpoint cylinders, increasing fairness.
2. Unfortuantely, they decided to go for the "wrong" (at least in my opinion) model: WGS84, with 0.05% tolerance
3. This only affects Category 1 events: World and continental championships. Category 2 events (all others) will be able to continue using the current system.
4. Hang gliding will continue to use the FAI sphere, with 0.5% tolerance, in 2018 and 2019, to have enough time to adjust to the new system
5. Right now, the 6020 and 6030 software calculcates distances based on the sphere.
6. I'm looking into options to offer WGS84 distance calculations in a future software update.
7. I'm also working with CIVL to see how we can go back to the sphere for good. It seems that the decision was made based on incomplete information and under the false impression that the tolerance can only be reduced under WGS84.

Joerg Ewald zdieľa odkaz.
15 február, 9:45
I'm sorry, but it seems that we found a bug in the newest firmware that results in an unreadable screen in some cases when upgrading from older versions of the software. We're investigating, and most likely release a new version in the next few days.
There is no risk in trying the new release, if it works, everything is fine. If, after the release, the display is turned 90 degree, with very weak contrast, go back to the previous version found here: https://www.flytec.ch/…/supp…/download/ ... lytec.html
Again, I'm sorry about this, working on a fix right now.
Joerg

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »

Ja som to poskúšal a fakt tam majú chyby.
Inak reakcia displeja je veľmi zvláštna ... :shock:

Nakoniec som skončil u 4.04d, každý večer doma zapínam, cez víkend som nahodil aj task a v aute všetko prebehlo OK.
:D

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa jaro »

Driver pre WIn. Všimnite si ale že to platí pre novšie verzie čipu.
http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... e-10-error

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger Compeo

Príspevok od užívateľa pegas »

Tiež som nahodil firmvér 4.04d
https://www.naviter.com/download-manual-support/#Flytec
Pred rokom som ich žiadal o korekciu pitotky už od 50%, a konečne je to vo firmvéri.

Zobral som aktuálny vzdušný priestor pre rok 2018, vytvorený p. Hrnčírikom, a prerobil ho pre Brauniger Compeo/Flytec 6030.
Ťahajte tu http://people.tuke.sk/peter.gasparovic/ ... SK2018.faf
Musí byť uložený na SD karte v adresári CTR a prístroj si ho sám nájde.

Napísať odpoveď