Lietanie v riadenych priestoroch

Veci a zariadenia ktoré použí­vame na lietanie, diskusia o počasí, aerodynamike a predpisoch
Užívateľov profilový obrázok
eduardo
Príspevky: 2754
Dátum registrácie: St Okt 10, 2007 6:30 pm
Bydlisko: Košice

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa eduardo »

Edmund obdivujem Tvoju energiu vecne pisat o nicom. Napisal si tu pekny traktat a miesto toho si uz davno mohol odpovedat aspon na jednu otazku. Ale dobre. My Ti niesme rovny, Ty si vyssia liga. Tusim ze si bol na skoleni so saboterom Miklosom a ciganom Mikym ked vies tak perfektne vyhybavo odpovedat, zatlllllkat, zatllllkat a bagatelizovat.

Užívateľov profilový obrázok
sidewinder
Príspevky: 2750
Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa sidewinder »

Moj tohtorocny nalet je "0h" (ak treba vysvetlit dovody poslem do SS nemam s tym problem).

Ked uz sme pri tych odbornostiach. Pri jednani zo zakaznikom mu musim stale vyargumentovat logicky, vypocty + state s normy preco jeho riesenie ano alebo nie. A ludia bezne porovnavaju preco tam nejake riesenie mohlo byt a preco u nich im to nechcem povolit. A zase je mojou ulohou to zdovodnit, vypocet, normy atd. +stale musim dat aj riesenie ako by sa to dalo, aby bol zakaznik spokojny a mal veci ako chce.

A toto mi tu prave chyba. Logicke argumenty.
Jednoducha otazka:

Preco sa v zapadnej europe je mozne lietat bez spojenia za jednoduchych dohodnutych podmienok v riadenych priestoroch, a preco u nas nie?

Agrumenty zatail boli:
1. sme jednoducho maria,
2. majo ma nalet 0h,
3. nevidime do problematiky,
4. motik si zasluzi psychologa,
5. majo odpoveda sam sebe,
- ziadny z nich nieje odpovedat na jednoduchu polozenu otazku si myslim.

osobne by bola super uplne jasna odpoved pre vsetkych:
1. tam sa moze preto lebo predpis hovori o tom a tom, mohli sa dohodnut tak a tak.. je to na tych a tych ludoch,
2. u nas sa nemoze lebo to, to, to, taky predpis a to, dalo by sa to tak, tak, tak a tak..

proste logicka priama odpoved mi tu chyba. Stale len otacanie problemu niekam inam.

Užívateľov profilový obrázok
Chefo
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Ut Feb 23, 2010 3:50 pm
Bydlisko: Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa Chefo »

Majo pravdu mas. Niekedy mi to tu pripada, ako keby sa tu debatili politici :D

Užívateľov profilový obrázok
Edmond PP
Príspevky: 1010
Dátum registrácie: Ut Júl 29, 2008 5:29 pm

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa Edmond PP »

Všetci Vám krivdia a obmedzujú vás, aj napriek tomu, že zväčša "lietate" iba na diskusnom fóre!

... a čo tak domáhať sa odpovedí od volených funkcionárov LAA, ktorých funkčnou náplňou (dokonca aj platenou!) je aj riešenie vašich, momentálne najzávažnejších problémov? Búchate na nesprávne dvere, páni. Smerujte svoje rozhorčenie niekam inam.
Ak Vám "Motik" hovorí zo srdca, tak ste spolu s ním práve úspešne založili bunku fundamentalistov a "binládinovcov", ktorí by zo súčasnej štruktúry civilného letectva najradšej nenechali ani kameň na kameni (pozri http://relaxfly.sk/?page=diskusia" onclick="window.open(this.href);return false; - Motikove príspevky z 25.7.2012). :shock:
Podľa Motika bude svet asi najkrajší vtedy, keď slnko celkom zatienia paraglajdy a okrem nich tu nad Tatrami už nemusí nič lietaťať a rozvoj severného Slovenska zabezpečí len a len paragliding. Aj keď sám nie som spokojný so stavom mnohých vecí a o manažmente popradského letiska si už dlho myslím svoje, neviem, kto je tu aspoň v myslení väčší "endemit".
Je určite škoda, že Motik - tento naslovovzatý expert, dáva rozumy iba na Relaxfly. Svoju jasnozrivosť by určite uplatnil minimálne v organizácii Eurocontrol. Na ich stránke v ponuke Jobs je oznam:
"We are interested to hear from talented individuals who have acquired a valuable range of skills and expertise in areas including air traffic management and air navigation, technical, financial, administrative and human resources fields." :lol:
Thalhofer GT
Bautek Fizz

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa Michal »

Edmond ma aspon snahu komunikovat. A slubil prirucku lietania v TMA. Dajme mu sancu ako neoficialnemu zastupcovi LPS. Aspon dobre poukazuje, ze na RLP LAA mozete oficialne posielat svoje navrhy- staznosti. Dokonca mate zaplatene - tak nech sa paci. Apropo, my nechceme chlieviky - snad iba vynimocne , my predsa chceme odstupnovane TMA!

raf3
Príspevky: 1212
Dátum registrácie: Št Júl 09, 2009 9:15 pm
Bydlisko: Ďurďošík

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa raf3 »

Edmond píše......tak ste spolu s ním práve úspešne založili bunku fundamentalistov a "binládinovcov"..... čo už je toto za debata ....
:?

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa jaro »

to Gašpi:
Na XC su niektore lety s vyznačením priestorov a niektore nie. Vieš to nejako vysvetliť? súvisí to s použitým prístrojom?
Naviac ako viem či tieto priestory su alebo nie su aktualne?

miro
Príspevky: 851
Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
Bydlisko: Hlohovec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa miro »

ICAO mapa
http://www.lps.sk/generate_page.php?page_id=133" onclick="window.open(this.href);return false;
Počas letu Bratislava info 124,300

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa pegas »

Vzdušný priestor sa zobrazuje iba pri tvojich letoch (musíš byť prihlásený). Autori Xcontestu zobrali podklady priamo od LPS (informácia z LPS). Či sú aktuálne, to je druhá vec, ale frekvencia zmien základnej mapy je menšia ako raz za rok, takže asi to je aktuálne.

parasano
Príspevky: 9
Dátum registrácie: Ne Aug 28, 2011 8:48 am

Odpovedač

Príspevok od užívateľa parasano »

Čaute chalani,
ako to robíte, keď lietate v TMA na Háji, pochybujem, že máte odpovedač okrem priameho spojenia s vežou? Z dnešného lietania mám veľmi zlú skúsenosť s RLP KE, tu je link na môj príspevok do diskusie:
http://www.relaxfly.sk/index.php?page=diskusia" onclick="window.open(this.href);return false; (príspevok z 29.08.2012, 19:42)
Michal písal, že včera, 28.8. na veži celkom pohodový chlapík. Máte aj zlé skúsenosti s ľuďmi na veži? Ako ste to vyriešili s odpovedačom?
Vďaka za reakcie.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa pegas »

Kedysi som bol informovaný, že v TMA Košice chcú zaviesť odpovedače, ale že to bude súčasne so zavedením schodov na spodnej hranici TMA. V januári ma na stretnutí v Bratislave vyviedli z omylu - že odpovedače už dávno sú, zaujímavé však, že to od nás dovtedy žiadny riadiaci nevyžadoval - buď im stačilo rádiové spojenie, alebo nám to rovno zakázali. V podstate nám to zakazoval iba jeden riadiaci (zdalo sa mi, že je to vždy rovnaký hlas).

Asi to bude ako s lietaním na Baranove - oficiálne iba s rádiovým spojením, ale niektorí ľudia na veži Sliač sú vraj ochotní povoliť aj viac.

Šaňo, zavolaj Milanovi Bohušovi, že nám treba dohodnúť nejakú koordináciu s LPS. Od januára už utieklo dosť času, tak sa to už snáď niekam pohlo. V piatok sme sa videli v Bystrej na súťaži, ale nemal som čas s ním hovoriť (bol som zavalený vyhodnocovaním GPS).

P.S. balóny asi majú odpovedače. To len my si ich nemáme kam dať.

miro
Príspevky: 851
Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
Bydlisko: Hlohovec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa miro »

Možno blbosť, no nevie náhodou veža lokalizovať FLARM-transponder Brauniger?

parasano
Príspevky: 9
Dátum registrácie: Ne Aug 28, 2011 8:48 am

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa parasano »

V prvom rade sa chcem ospravedlniť, že prvotne som túto tému otvoril v téme Letové dni. Nemal som prehľad o všetkých témach na tomto fóre ale ďakujem (asi administrátorovi), že to presunul. Zároveň som si prečítal všetky príspevky k tejto téme. Musím však konštatovať, že obe strany, jednak znalí LPS problematiky, ako aj tí, ktorí by tomu chceli a v mnohých prípadoch aj mali aspoň sčasti rozumieť (PG a HG piloti), používajú podpásové, neférové a znevažujúce argumenty na dehonestovanie druhej diskutujúcej strany. Tak isto, ako medzi nami, sú aj medzi dispečermi RLP osoby arogantné a namyslené, mám namysli moju nedávnu skúsenosť s RLP KE spomenutú vyššie, a tiež sa mi zdá, že to je stále ten istý hlas na RLP KE, bohužiaľ.
Získanie osvedčenia rádiofonistu, schválenie rádiostanice a ostatné veci s tým súvisiace je len jedna z ciest, ako sa posunúť ďalej. Ja som si túto cestu vybral sám, to však nevylučuje môj súhlas a podporu krokov, ktoré by viedli k zjednodušeniu lietania aj pre ostatných, ktorí majú na to iný názor. Myslím si však, že vo všeobecnosti mi skúsenosti s komunikáciou s RLP umožnia lepšie pochopiť aj problematiku a hlavne stanovisko ("že prečo=lebo") druhej strany. Tomuto by mohlo napomôcť aj spomínané školenie, ktoré to umožní aj ďalším z radov PG a HG.

Ok, Peťo vďaka, skúsim Milana Bohuša, možno sa niekam posunieme, lebo potom mi už neostáva nič iné, len priamo zo vzduchu sa pokúšať o spojenie s RLP KE a skúšať, či natrafím aj na iného chlapíka, ktorému nebude vadiť, že mu pridávam robotu, ako len na ten nepríjemný chlas... 8)

P.S. Počul som, že vraj k nejakému Flytecu sa dá pripojiť nejaký odpovedač, vie niekto niečo o tom? To len zo zvedavosti, toto by som už ozaj nerád riešil, takto to preháňať nechcem už ani ja. :lol:

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa pegas »

To čo sa dá pripojiť k Flytecu sa volá FLARM. Je to určené pre PG a vetrone, ktoré často lietajú blízko seba. Vysiela to vraj GPS súradnice, a záchranárske vrtulníky v alpách to majú nainštalované. Pre riadenie priestoru to má slabý dosah (lebo to musí mať malú spotrebu energie) - iba 3-5km.

Čo sa týka ochoty riadiacich - každý náš pohyb v ich priestore je dobrý ako opodstatnenie potreby personálu na veži. Zatiaľ je to na ich individuálnom zhodnotení. Naozaj treba dohodnúť tú koordináciu. Takto sme odkázaní na ich milosť.

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Lietanie v riadenych priestoroch

Príspevok od užívateľa jaro »

Odpovedač je relatívne komplexne a zložite zariadenie. Z toho vyplýva aj jeho energetická potreba. Vetroň veľkú baterku unesie ale my nie.
Samotný vysielač vysiela po ožiarení sekundárnym radarom informácie ktoré dostáva z palubných prístrojov a vzniká sekundárna informácia v radarovej sieti o tvojom palubnom čísle, výške, palive, kurze, rýchlosti, stav núdze /unos ) a veľa ďalšieho. Samozrejme sa to podľa modov a iných špecifikácii aj minimalizuje. V tom najjednoduchšom prípade vzniká sekundárna informácia aj po pasívnom odraze. Je to vlastne len diitalizácia analooveho signalu a system ti dava Ďalšie príznaky. Podstatné je že si viditeľný, My tomuto videniu vieme pomôcť kútovým odrážačom. Chcel som to skúsiť pri lietaní na Dubine ale od jary sme tam neboli a nebola príležitosť.
Tu nastáva problém. My by sme sa vedeli do istej miery takto pasivne zviditelniť. Dispečer ale v podstate nevie ako tvoj diitalny bod vznikol. Teda vie lebo maš v princípe prázdny formulár. Letové predpisy ale rozpravaju o prideľovaní ID a to v takomto prípade my nevieme urobiť. Riešenie ale je. Dispečer s tebou komunikuje radiom a oznamuje ti ním definovaný index. Ked ti ho priradí myškou na obrazovke uvidia ťa takto aj v Pentagone. A letíme a fasa. Do okamžiku kedy my, bezmotorový sa neschováme za rebro alebo do Frenelovej zony. To zmizneš a systém ťa sice dopočitava ale len chvíľu. Potom nastáva bud letecké pátranie alebo vznikne nový bod s celými procedurami a novými čislami. Znalý nech mi prepáčia isté zjednodušenia.
No koho by toto bavilo? To majú chlapci na veži pravdu. Tiež toto predpokladá tie fyzikálne odrazy a teda fungovanie hore popísaného.
Sumar teda je: Nič lepšieho ako rozumné vyčlenenie priestorov a radiovú komunikáciu ešte pre nás bezmotorových nevymysleli. Treba s tým žiť a využivať to obojstranne. Jednotlivci nám to nemôžu pokaziť.

Napísať odpoveď