Ako dosiahnut aby bolo kridlo pomalsie

Veci a zariadenia ktoré použí­vame na lietanie, diskusia o počasí, aerodynamike a predpisoch
juraj
Príspevky: 3423
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:29 pm
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa juraj »

Gaspi, len na upresnenie, ked si ma uz oznacil za kompetentneho. Exxtacy, Atos, Phantom a podobne kridla spadaju do triedy 5, v triede 2 je Swift a trieda 4 bola vytvorena na experimenty - na rozdiel od vsetkych ostatnych tried nemusia preukazat konzistentu schopnost startu/pristatia z noh pilota za bezvetria. Hlavny rozdiel v definicii triedy 2 a 5 spociva v tom, ze v triede 5 nie je dovoleny aerodynamicky kryt pilota. Nasledkom toho mozu Atosy sutazit v triede 2, co sa sem tam na MS stava, aby vysledky triedy 2, kde sa zvykne zucastnovat 3-8 pilotov, vobec boli uznane za platne. Ked ale Atos vybavime kabinkou a aerodynamicky ju prekryjeme, uz je v triede 2.

P.S. Pocitaj s tym, ze buduci rok uz budes delegatom CIVL Ty :D

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

Juraj, ďakujem za opravu. Takže ak je Swift v triede 2, tak sa s ním musí dať pristáť na nohy. Pomýlilo ma to, že Swifty som videl pristávať iba na koleso.

Trieda 4 má v definícii, že nemusí byť schopný bezpečne pristáť za všetkých podmienok.

Trieda 5 bola vytvorená kvôli tomu, že napr. tuhé krídla sú zjavne iný typ konštrukcie ako pružné krídla, alebo Swifty. Z tohto pohĽadu je vztlaková klapka od Seedwingsov iba evolúciou pružného krídla, takže môj názor je, že keby sa aj ukázalo, že je to na súťažiach veĽká výhoda, tak sa maximálne zavedie nejaká podkategória triedy 1 - ako sa zaviedla podkategória "Sport" (stožiarové) po objavení sa bezstožiarov.

Ĺ koda že definícia kategórie 1 vylučuje ďalší vývoj pružných krídel v podobe spoilerov.

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michal »

pegas napísal: Ĺ koda že definícia kategórie 1 vylučuje ďalší vývoj pružných krídel v podobe spoilerov.
To je dobra myslienka, to by sa mohol zvacsit uhol sipu - vykon , aj ovladatelnost.

juraj
Príspevky: 3423
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:29 pm
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa juraj »

Ked bude Gaspi delegatom v CICL, moze to zacat presadzovat. Ma to jeden zadrhel, bocne lanka flexov maju nosnu funkciu - ako jednoducho riadit pripadne spoilery alebo kridielka?
Na ME v Chorvatsku som mal dlhu debatu s Gerolfom Heinrichsom, ktory je pomerne velky odporca rigidov a spominal, ze pracuje na zvseni ucinnosti nasho riadenia (teda presuvania taziska).

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

juraj napísal:... ako jednoducho riadit pripadne spoilery alebo kridielka? ...
pohybom kýlu - iniciovaným ťažiskom (tak ako je to pri plávajúcom priečniku).

juraj
Príspevky: 3423
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:29 pm
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa juraj »

Gaspi, dalsi zadrhel je konstrukcne upevnenie spoilerov a ich ovladanie na pruznej ploche a samozrejme aj s pracujucou plochou ich premenliva ucinnost a ucinok. Flexies su genialne aj svojou jednoduchostou a uplnou spolahlivostou riadenia. Osobne by som sa priklanal len k tym vztlakovym klapkam, ktore mozu dramaticky zvysit bezpecnost pri starte a pristavani a velmi slusne pozitivne zvysit vykon v termike, najma bublinkovej. Inak, Thomas Pellicci uz znizil cenu na 200 E.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

juraj napísal:... Osobne by som sa priklanal len k tym vztlakovym klapkam ...
súhlas
juraj napísal:Inak, Thomas Pellicci uz znizil cenu na 200 E.
:D Ale ešte stále je to 6000 Sk. Kým to nekúpi Laco, tak do toho nejdem. :)

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jaro »

Gašpi, pochopi som že os ohybu spiry može byť kritická. My sme niekedy na SX používali spiry kroe mali ohybanie ale smerom do hora zez pružný laminátový segment. Vedel by som si t na našom Aerose predstaviť smerom do dola. Až sa mi podrí zohať material na spiru urobím si druhe spiry pokusme na taký klb ako to bude fungovať. Daj mi ale navod na tu os ohybu.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

To ti nepoviem, lebo to neviem. Ale na tých obrázkoch vidíš, ako ďaleko to majú oni.

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

U pro snížení použitelné minimálky a opadání v kroužení staršího rogala vždy velmi pomaže výměna staré, pomačkané a unavené folie v náběžce: http://www.hanggliding.cz/servis/servis ... ho-rogala/ Zdravím. KH.
Karel

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

Karel, nevieš náhodou o nejakom lepšom materiáli na vložky nábežiek? Ja by som si tam predstavoval nejaký sendvič - na spôsob kartónu z vlnitej lepenky.
To čo tam všetci dávajú (t.j. mylarová fólia apod.), definuje tvar nábežky len tam, kde je veĽké zakrivenie. Aj tie uhlíkové vložky sú vlastne iba riešením problému, že fólia v rovnej ploche neodolá ohybu. Chcelo by to namiesto fólie nejaký Ľahký sendvič.

Užívateľov profilový obrázok
Karel Haman
Príspevky: 411
Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Karel Haman »

Ahoj Pegasi. Určitě je to místo, kde se dá také uplatnit invence. Já ale vzhledem ke své profesi musím zveřejňovat jen vyzkoušené věci a ta výměna staré folie za novou opravdu funguje. Navíc odolnost proti promáčknutí je daležitá spíš na vysokých rychlostech. Nová folie dá křídlu lepší tvar a zlepší výrazně i nízké rychlosti. To se ale opět pouštím do zbytečného vysvětlování a to už bych nechtěl. Zdravím KH.
Karel

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

Karel Haman napísal:Nová folie dá křídlu lepší tvar a zlepší výrazně i nízké rychlosti.
to verím
Karel Haman napísal:To se ale opět pouštím do zbytečného vysvětlování a to už bych nechtěl. Zdravím KH.
jasné
___________
Peter

Užívateľov profilový obrázok
Norbert
Príspevky: 1510
Dátum registrácie: Št Sep 27, 2007 5:11 pm
Bydlisko: Kosice

Príspevok od užívateľa Norbert »

Vcera na Tokaji som si vyskusal minimalnu rychlost kridla.
Letel som na bocny vietor aby to nebolo proti alebo po vetre a pri rychlosti 40km/h sa mi zacali odtrhavat prudnice.

Je to vela alebo malo?

Pri 42 km/h uz kridlo letelo v pohode.

juraj
Príspevky: 3423
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:29 pm
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa juraj »

Noro, ten vysledok je velmi zaujimavy hlavne z hladiska smeru vetra :D
Dolezitejsie na posudenie je skor to, ci si mal kridlo napnute alebo nie.
Na mojom predchadzajucom Combate 13 som sa pod 40 km/h (presnejsie 39) vedel dostat iba pri plne napnutom kridle v oleji (Kapusany) a aj to bolo uz neriaditelne (ale este nepadalo). Normalne sa s tym pod 45 lietat neda. S novym Combatom L 13 som sa v podobnych podmienkach dostal az na 37 km/h, ale pre bezne lietanie plati to iste co vyssie, pod 45 neukerujes. Takze mas uplne normalne vykonne kridlo, nicoho sa neboj :D

Napísať odpoveď