Ako dosiahnut aby bolo kridlo pomalsie
Gaspi, len na upresnenie, ked si ma uz oznacil za kompetentneho. Exxtacy, Atos, Phantom a podobne kridla spadaju do triedy 5, v triede 2 je Swift a trieda 4 bola vytvorena na experimenty - na rozdiel od vsetkych ostatnych tried nemusia preukazat konzistentu schopnost startu/pristatia z noh pilota za bezvetria. Hlavny rozdiel v definicii triedy 2 a 5 spociva v tom, ze v triede 5 nie je dovoleny aerodynamicky kryt pilota. Nasledkom toho mozu Atosy sutazit v triede 2, co sa sem tam na MS stava, aby vysledky triedy 2, kde sa zvykne zucastnovat 3-8 pilotov, vobec boli uznane za platne. Ked ale Atos vybavime kabinkou a aerodynamicky ju prekryjeme, uz je v triede 2.
P.S. Pocitaj s tym, ze buduci rok uz budes delegatom CIVL Ty
P.S. Pocitaj s tym, ze buduci rok uz budes delegatom CIVL Ty
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Juraj, ďakujem za opravu. Takže ak je Swift v triede 2, tak sa s ním musí dať pristáť na nohy. Pomýlilo ma to, že Swifty som videl pristávať iba na koleso.
Trieda 4 má v definícii, že nemusí byť schopný bezpečne pristáť za všetkých podmienok.
Trieda 5 bola vytvorená kvôli tomu, že napr. tuhé krídla sú zjavne iný typ konštrukcie ako pružné krídla, alebo Swifty. Z tohto pohĽadu je vztlaková klapka od Seedwingsov iba evolúciou pružného krídla, takže môj názor je, že keby sa aj ukázalo, že je to na súťažiach veĽká výhoda, tak sa maximálne zavedie nejaká podkategória triedy 1 - ako sa zaviedla podkategória "Sport" (stožiarové) po objavení sa bezstožiarov.
Ĺ koda že definícia kategórie 1 vylučuje ďalší vývoj pružných krídel v podobe spoilerov.
Trieda 4 má v definícii, že nemusí byť schopný bezpečne pristáť za všetkých podmienok.
Trieda 5 bola vytvorená kvôli tomu, že napr. tuhé krídla sú zjavne iný typ konštrukcie ako pružné krídla, alebo Swifty. Z tohto pohĽadu je vztlaková klapka od Seedwingsov iba evolúciou pružného krídla, takže môj názor je, že keby sa aj ukázalo, že je to na súťažiach veĽká výhoda, tak sa maximálne zavedie nejaká podkategória triedy 1 - ako sa zaviedla podkategória "Sport" (stožiarové) po objavení sa bezstožiarov.
Ĺ koda že definícia kategórie 1 vylučuje ďalší vývoj pružných krídel v podobe spoilerov.
Ked bude Gaspi delegatom v CICL, moze to zacat presadzovat. Ma to jeden zadrhel, bocne lanka flexov maju nosnu funkciu - ako jednoducho riadit pripadne spoilery alebo kridielka?
Na ME v Chorvatsku som mal dlhu debatu s Gerolfom Heinrichsom, ktory je pomerne velky odporca rigidov a spominal, ze pracuje na zvseni ucinnosti nasho riadenia (teda presuvania taziska).
Na ME v Chorvatsku som mal dlhu debatu s Gerolfom Heinrichsom, ktory je pomerne velky odporca rigidov a spominal, ze pracuje na zvseni ucinnosti nasho riadenia (teda presuvania taziska).
Gaspi, dalsi zadrhel je konstrukcne upevnenie spoilerov a ich ovladanie na pruznej ploche a samozrejme aj s pracujucou plochou ich premenliva ucinnost a ucinok. Flexies su genialne aj svojou jednoduchostou a uplnou spolahlivostou riadenia. Osobne by som sa priklanal len k tym vztlakovym klapkam, ktore mozu dramaticky zvysit bezpecnost pri starte a pristavani a velmi slusne pozitivne zvysit vykon v termike, najma bublinkovej. Inak, Thomas Pellicci uz znizil cenu na 200 E.
- jaro
- Príspevky: 4200
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Gašpi, pochopi som že os ohybu spiry može byť kritická. My sme niekedy na SX používali spiry kroe mali ohybanie ale smerom do hora zez pružný laminátový segment. Vedel by som si t na našom Aerose predstaviť smerom do dola. Až sa mi podrí zohať material na spiru urobím si druhe spiry pokusme na taký klb ako to bude fungovať. Daj mi ale navod na tu os ohybu.
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
U pro snížení použitelné minimálky a opadání v kroužení staršího rogala vždy velmi pomaže výměna staré, pomačkané a unavené folie v náběžce: http://www.hanggliding.cz/servis/servis ... ho-rogala/ Zdravím. KH.
Karel
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Karel, nevieš náhodou o nejakom lepšom materiáli na vložky nábežiek? Ja by som si tam predstavoval nejaký sendvič - na spôsob kartónu z vlnitej lepenky.
To čo tam všetci dávajú (t.j. mylarová fólia apod.), definuje tvar nábežky len tam, kde je veĽké zakrivenie. Aj tie uhlíkové vložky sú vlastne iba riešením problému, že fólia v rovnej ploche neodolá ohybu. Chcelo by to namiesto fólie nejaký Ľahký sendvič.
To čo tam všetci dávajú (t.j. mylarová fólia apod.), definuje tvar nábežky len tam, kde je veĽké zakrivenie. Aj tie uhlíkové vložky sú vlastne iba riešením problému, že fólia v rovnej ploche neodolá ohybu. Chcelo by to namiesto fólie nejaký Ľahký sendvič.
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
Ahoj Pegasi. Určitě je to místo, kde se dá také uplatnit invence. Já ale vzhledem ke své profesi musím zveřejňovat jen vyzkoušené věci a ta výměna staré folie za novou opravdu funguje. Navíc odolnost proti promáčknutí je daležitá spíš na vysokých rychlostech. Nová folie dá křídlu lepší tvar a zlepší výrazně i nízké rychlosti. To se ale opět pouštím do zbytečného vysvětlování a to už bych nechtěl. Zdravím KH.
Karel
Noro, ten vysledok je velmi zaujimavy hlavne z hladiska smeru vetra
Dolezitejsie na posudenie je skor to, ci si mal kridlo napnute alebo nie.
Na mojom predchadzajucom Combate 13 som sa pod 40 km/h (presnejsie 39) vedel dostat iba pri plne napnutom kridle v oleji (Kapusany) a aj to bolo uz neriaditelne (ale este nepadalo). Normalne sa s tym pod 45 lietat neda. S novym Combatom L 13 som sa v podobnych podmienkach dostal az na 37 km/h, ale pre bezne lietanie plati to iste co vyssie, pod 45 neukerujes. Takze mas uplne normalne vykonne kridlo, nicoho sa neboj
Dolezitejsie na posudenie je skor to, ci si mal kridlo napnute alebo nie.
Na mojom predchadzajucom Combate 13 som sa pod 40 km/h (presnejsie 39) vedel dostat iba pri plne napnutom kridle v oleji (Kapusany) a aj to bolo uz neriaditelne (ale este nepadalo). Normalne sa s tym pod 45 lietat neda. S novym Combatom L 13 som sa v podobnych podmienkach dostal az na 37 km/h, ale pre bezne lietanie plati to iste co vyssie, pod 45 neukerujes. Takze mas uplne normalne vykonne kridlo, nicoho sa neboj