Strana 4 z 6

Napísané: Po Máj 18, 2009 3:51 pm
od užívateľa skutak
Gaspi islo my docela aj o to ze ako sa sprava toyota v takej situaciji
hej zabudol som dopisat a novy forester ma trakcnu kontrolu :lol:

Napísané: So Aug 22, 2009 10:04 pm
od užívateľa Michal
sledovanie spotreby: http://www.spritmonitor.de/

Napísané: Ne Aug 23, 2009 11:06 am
od užívateľa Robo Murin
Skor si domyslam nez citam ale je to zaujimave.

Napísané: Št Aug 27, 2009 4:56 pm
od užívateľa skutak
Robo ak chces poradit tak sa pitaj na konkretne otazky na ktore ti budeme odpovedat bude to jednoduksie a mozes si precitat vela veci a skusenosti od inich a hlavne nazorov

Napísané: Št Aug 27, 2009 9:55 pm
od užívateľa Robo Murin
Ja som myslel tu nemcinu...

Napísané: Pi Aug 28, 2009 3:01 pm
od užívateľa skutak
:idea:

Re: 4x4

Napísané: Ut Apr 20, 2010 1:08 pm
od užívateľa pegas
Dnes mi došli predné pružiny na môjho Forestra. Do týždňa by som mal mať aj zadné, takže ak sa niečo nezasekne, do súťaže ho budem mať o 5cm vyššie.
Pružiny sú tvrdšie približne o 25% oproti originálu (hrubší drôt, ostatné je rovnaké).

Re: 4x4

Napísané: Pi Jún 04, 2010 10:58 pm
od užívateľa pegas
Včera mi konečne prišli posledné pružiny a dnes mi to už aj stihli namontovať v Stilcare. Je to v poradí druhý upgrade pre zvýšenie svetlej výšky (prvým bolo vytvarovanie strednej časti výfuku). So starými opotrebovanými pružinami som mal už iba 165mm (malo byť 190mm). S týmito pružinami som sa dostal na viac než 210mm. A nejde len o to. Okrem zvýšenie svetlej výšky naprázdno som dosiahol ďalšie dve veci:
- keď ho plne naložím, tak toľko neklesne (pružiny B sú tuhšie o 25%)
- malo by to predĺžiť životnosť zadných samonivelačných tlmičov (nemusia toľko makať)

Počas jazdy som nezistil žiadny badateľný rozdiel, až na jednu jamu, ktorú som si nevšimol. Bola dosť hlboká, a buchlo by to tak či tak, ale s týmito pružinami je to počuť viac. Zrejme dôsledok kratšieho zdvihu pri prázdnom aute. Ale v teréne na jedničke alebo dvojke to nebude problém, takisto ani v rýchlosti na diaľnici. To len v meste musím dávať väčší pozor.

Re: 4x4

Napísané: Ne Jún 06, 2010 8:34 am
od užívateľa juraj
Gaspi, uz sa vsetci tesime na Tvoje nove terenne auto :D

Re: 4x4

Napísané: Ne Jún 06, 2010 5:46 pm
od užívateľa pegas
Dnes som meral svetlú výšku. Pri prázdnom aute je to (vpredu/vzadu):
215mm/265mm
Podľa stlačenia pružín mi vychádza svetlosť pri plnej záťaži (4 osoby, 3 ZK, 3 postroje):
192mm/212mm
takže na zadnej náprave je ešte malá rezerva na jazdu do prudkého kopca, alebo na vytečenie zadného tlmiča. Konečne budem mať pokoj.

Pri prázdnom aute to bude trochu náchylné na kríženie náprav (predný tlmič sa vie vytiahnuť max. 42 mm), ale pri plnej záťaži je to OK a to je podstatné.
Definitívne by to vyriešila až uzávierka na zadnej náprave, ale tá sa montoval iba na turbo verzie, a niektoré atmosférické verzie v najvyššej výbave.

Re: 4x4

Napísané: Ne Jún 13, 2010 12:07 pm
od užívateľa pegas
Merané včera pod Dubinou (3 osoby, 3 ZK, 3 postroje) - svetlosť vpredu/vzadu:197mm/233mm,
takže trochu lepšie ako očakávané hodnoty.

Re: 4x4

Napísané: St Aug 18, 2010 7:39 pm
od užívateľa Jan Pekar
cau, neviete, ci ma niekto skusenosti s týmto:
http://nissan-x-trail.autobazar.eu/20-id1751673.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vela sa v autach nevyznam ale uvazujem a rozhodujem sa zatial medzi:
subaru forester
nissan x-trial
mazda tribute
Každý názor je dobrý.dik

Re: 4x4

Napísané: St Aug 18, 2010 9:38 pm
od užívateľa pegas
Už Majo so svojou Hondou CRV zistil, že v teréne nie je dôležitá iba výška, ale aj ťah. Výkon máme podobný, ale Forester má redukciu, t.j. +30% väčší ťah. Takže pozeraj buď na redukciu, alebo motor 120kW. Redukcia je lepšia, lebo môžeš mať slabší motor (nižšia spotreba paliva na normálnej ceste).

Re: 4x4

Napísané: Št Aug 19, 2010 7:01 am
od užívateľa kelek
to Jano: ja na tvojom mieste pozerám Subaru Forester. Ozaj je pre rogalistou najlepšie. Ja mám Ford Galaxy a zatial som vyšiel všade na našich kopcoch kde aj Škuty s Forestrom . No mal by som problém za mokra(to ale nechodím lietať).
No keby mám VW Sharan čo robili aj 4x4 (105KW) , tak je to tiež dobrý kompromis a svetllá výška je tiež ako u Forestra. Výhodu mám že to mám väčšie , mestím viac betožiny a môžem vyhodiť všetky sedačky a spať v prípade nudze aj v aute na karimatke :roll: Spotreba mi vychádza 7 l naložený po kopcoch, 6-6,5 l normál . :shock: Samozrejme Forester je Forester , no viac papá. :wink: .

Re: 4x4

Napísané: Št Aug 19, 2010 7:13 am
od užívateľa sidewinder
Bez redukcie treba ist rychlejsie lebo to treba drzat v otackach a potom to po rozbitych cestach podskakuje.
Takze jednoznacne nieco co ma redukciu, ze vies ist pekne pomaly. Objem 2.0l a viac. Na klzky povrch ako blato alebo rozmocene luky to chce uzavierku vpredu a vzadu.
Co sa tyka vnutroneho priestoru tak to by som hondu nevymenil za nic :-).
Moja hlava na zaklade svojich vizualnych pozorovani a malich skusenosti vyhodnotila, ze najlepsi je dvihnuty forester ako ma gaspi.