Strana 1 z 2

Nový Relief

Napísané: Po Dec 28, 2009 4:13 pm
od užívateľa Karel Haman

Re: Nový Relief

Napísané: St Dec 30, 2009 7:20 am
od užívateľa juraj
Karle, vypada to mooc hezky.
Ked tomu pridas stoziar a bude to o 5 kg lahsie, zacne ma to zaujimat.

Re: Nový Relief

Napísané: St Dec 30, 2009 7:36 pm
od užívateľa Karel Haman
Ahoj Juraji. Tohle je závodní stroj a je opravdu trochu těžší i díky závodní hrazdě. Váží necelých 34kg. 5kg by také šlo ubrat, kdyby to nebyl bezstožár, ale nenech se mýlit jen čísly. Tohle má zase velkou většinu váhy velmi blízko těžiště a co se týče obratnosti ve vzduchu by ta stožárková verze nebyla lepší. Navíc ta nízká váha je také díky dalším kompozitům a tak by asi rozdíl v ceně nebyl tak velký jak si možná představuješ. V každém případě bych ale na pohodové létání doporučil spíš tohle: http://www.hanggliding.cz/aktuality/nov ... la-relief/
Kdybys to zkusil, věřím, že by se Ti to líbilo...

Re: Nový Relief

Napísané: St Dec 30, 2009 7:50 pm
od užívateľa juraj
Karle, to chce asi vyskusat.Tych 33 kg uz znie velmi lakavo, ale nechce sa mi tomu verit, predovsetkym po odvazeni mojho Combatu L, ktory ukazal neuveritelnych 39 kg. (Tie kila navyse asi robi to pismeno L na konci). Iste ,aky je asi rozdiel v hmotnosti a cene duraloveho priecnika dajme tomu Flavia a kompozitoveho pri Reliefe?
Na aku cielovu sumu si mam zalozit stavebne sporenie, aby som si taky klzak mohol dovolit?

Re: Nový Relief

Napísané: St Dec 30, 2009 8:20 pm
od užívateľa Karel Haman
Ty váhy nosníků nejsou moc rozdílné a kompozitový je na koncích naopak lehčí. Rozdíl ve váze st a bezst. křídla je pak daný kýlem (Relief má oproti Combatu oválný) a váhou středového kování. Kompletní ceník je zde: http://www.hanggliding.cz/wp-content/up ... -2009w.jpg
Ale pozor, platí jen do zítřka :D

Re: Nový Relief

Napísané: Št Dec 31, 2009 3:43 pm
od užívateľa Michal
Ahoj Karle.
1/ da sa upgradovat Quasar na podpierky ?
2/ kolik +-g vydrzi Relief ?
PF 2010

Re: Nový Relief

Napísané: Št Dec 31, 2009 5:04 pm
od užívateľa Karel Haman
Ahoj. První otázce přesně nerozumím. Co se týče zatížení, je to: provozních 4g+ a 2g- s bezpečnostním násobkem 1,5. Takže celkem: +6g a -3g. Každý kus kompozitového nosníku je testován a je k němu přiložen testovací protokol od výrobce.

Re: Nový Relief

Napísané: Pi Jan 01, 2010 3:39 am
od užívateľa Michal
teda co by trebalo urobit ,aby sa mohli odstranit antiflatre a namontovat podpierky ?

Re: Nový Relief

Napísané: Pi Jan 01, 2010 10:27 am
od užívateľa juraj
Miso, obavam sa, ze to nie je take jednoduche. To uz by si musel vymenit aj plachtu (v strihu plachty je totiz najvacsi rozdiel medzi starymi antenovymi a novymi bezantenovymi kridlam).

Re: Nový Relief

Napísané: Pi Jan 01, 2010 12:47 pm
od užívateľa miro
Olietaná plachta z Reliefu nie je problém, horšie je to už so spirami.

Re: Nový Relief

Napísané: Pi Jan 01, 2010 5:48 pm
od užívateľa Karel Haman
Plachta Na Reliefu je opravdu jiná, jak píše Juraj, ale určitě by i to šlo. Otázka je, kolik by to dalo práce při ladění a jestli výsledek by tomu byl adekvátní. Bojím se, aby nevzniklo křídlo, které bude mít nevýhody stožárkových i bezstožárkových křídel. Pak už by stačilo jen několik úprav a odstranit stožárek a bylo by hotovo. Mám z toho ale dojem, že bychom se ocitli v jakési časové smyčce :D . Podle mého názoru je největší výhodou moderních stožárkových křídel to, že se na nich naučí létat i netalentovaný člověk, nebo důchodce (a to píšu ve vší úctě k těmto lidem i k těmto strojům).
To, že některá bezstožárková křídla jsou mírně řečeno "potvůrky" neznamená, že je to obecně nutná vlastnost všech bezstožárů. Vím, že na pohodovém bezstožáru si může pilot opravdu vychutnávat let, kroužení, start i přistání bez přehnaně zvýšeného adrenalinu, zvláště když už není začátečník: http://www.hanggliding.cz/aktuality/dal ... #zaletR13S
Juraji, vím, že na to máš asi jiný názor, a respektuji to. Beru to tak, že by bylo spíš divné kdybychom měli všechny názory stejné :) . Já jsem ale opravdu ve vzduchu daleko spokojenější na stroji, který létá bez jakýchkoli problémů nad 100km/h.

Re: Nový Relief

Napísané: Pi Jan 01, 2010 5:58 pm
od užívateľa Karel Haman
Omlouvám se, dost jsem se odchýlil od té otázky na Quasara. Myslím si, že vybavovat Quasara podpěrkami je zbytečná práce. Pokud je v pořádku, létá dobře a bezpečně s vyvázáním.

Re: Nový Relief

Napísané: Pi Jan 01, 2010 7:21 pm
od užívateľa Michal
pokial sa nemylim niektori vyrobcovia siju rovnaky strih pre stoziarkove kridlo s podpierkami a bezstoziarkove (az na dieru pre stoziar :) ). ja mam plachtu dobru, jedna sa mi ale o "ine :wink: " vlastnosti kridla s podpierkami oproti vyviazaniu. Takze Karle: mohol by som do kostry Quasara - v sucastnosti uz aj tak najuspesnejsieho kridla vo Vysegrade : http://www.xcontest.org/world/cs/poradi ... =visegrad4 :) :) :) namontovat podpierky :?:

Re: Nový Relief

Napísané: Pi Jan 01, 2010 7:31 pm
od užívateľa matoZA
Miso rules :twisted:

Blahozelam!

Re: Nový Relief

Napísané: Pi Jan 01, 2010 8:08 pm
od užívateľa Karel Haman
Právě na to hledím... Tvé první místo je fakt úžasné. Blahopřeji. Rád Bych věděl, co od té změny očekáváš. Přikláněl bych se ale raději k neveřejné diskusi.