dalsie ladenie a testovanie Phantoma

Lietani na trojkolke s tuhým krí­dlom
Hlebasko
Príspevky: 292
Dátum registrácie: So Nov 24, 2007 9:27 pm

dalsie ladenie a testovanie Phantoma

Príspevok od užívateľa Hlebasko »

Ked som si cital pokecy a popisy ako ma .alebo by mal lietat Phantom,tak stale som mal pocit ze ten moj niekto "ladil" .Niezeby lietal zle ale...Este pri prvych letoch som zistil ze sa kridlo pri termike,turbulencii obcas rozkraca.Potom som zistil ze rychlosti ktore by mal dosahovat(tie vyssie) ,velmi nechce,alebo su velke sily pri tahani hrazdy.Tak som sa do toho pustil.Najprv som otestoval tu "smetnu" bednu pred nohami - normalne funguje - bez nej som bol o 10-15km/hod pomalsi a v chladnom pocasi mi riadne fukalo na gulecnik a kolena. Kridelka su napojene na nastavitelne tycky.Najprv som jedno vytocil o dva zavity - kridelko sa posunulo trochu nizsie.Pocas letu som hned zistil, ze kridlo sa zase o nieco zrychlilo - nemusel som tolko tahat.Ale po minulom vylete na Siravu,spet som letel trvale 85-90km/hod som zistil ,ze este stale pri tejto rychlosti to treba dost tahat a je to trochu unavujuce.Minimalne rychlosti sa velmi nezmenili,nemam pocit ked spomalim na vztlakovych klapkach ze kridlo je nestabilne.Dnes vyslo pocasie presne podla Aladina - slaby vietor a okolo 20hod zosilnenie vetra.Na letisko som prisiel o 15.30 a bolo takmer Bezvetrie! To tu nebyva o takom case casto. Obcas sa objavil temicky zavanik o severu,ale vyzeralo to nadejne.Krok druhy - dalsi nahon kridelka som posunul nizsie.Po odstartovanim som opatrne zatiahol vztlaky a zistil som ze je to v pohode .Vdaka mojmu "vodoznaku" viem hned zistit skutocnu rychlost a ta sa zase posunula. Pri ekonomickych otackach pustim hrazdu a leti to 65-70km.Ked pritiahnem hned zrychli na 80.Dalsi krok - pustena hrazda a zatiahnuty mechanizmus na sklopenie kridelok o 3st. dolu.Otacky stale ekonomicke,kridlo zrychlilo na 80km.Pri tejto rychlosi som 4700ot/min,po pritiahnuti hrazdy zrychlenie na 90km a otacky sa zvysili na 5500ot ,bez toho aby som pridal plyn! Je pravda ze som zacal ale trochu klesat,ale po pridani plynu to uz bolo v pohode.Zda sa mi ze teraz to naladenie uz bude celkom fasa,dalej zrychlovat sa mu uz nechcelo,ale prisudzujem to uz odporom trojkolky.Takze budem musiet aerodynamicky zjemnit prednu bednu.Ale myslim si ze uz je to slusne. Dalsi poznatok - pri Jasove som schytal este nejaku podvecernu termiku,trochu rozbitu a neregistroval som ze kridlo by chcelo kracat.To este ale vyskusam neskor.Potom som vyskusal niekolkokrat klzavost s vypnutym motorom.Tak vyzera to na 1,2-1,5m/s dole pri 55km,pustena hrazda,klapky nula.Ked som skusal s klapkami,tak sa zmensila rychlost asi na 45km a opadanie zhruba to iste.Znalci nech to zhodnotia,ale mne sa to zda celkom dobre. Potom som urobil este zopar pristati s vypnutym motorom,na zemi takmer bezvetrie, a nebol ziadny problem.Fotky som nerobil,lebo nebolo co fotit,ale s vysledkami ladenia som zatial spokojny.Este Aladin - odchadzal som z letiska o 19,50 a zacalo fukat podla predpovede.
JH

Napísať odpoveď