Strana 1 z 3

e-help DiY

Napísané: St Mar 06, 2019 1:26 pm
od užívateľa Chefo
Ahojte.
Pred casom sme kecali o pomocnom elektromotore, resp, existuje uz aj oficialny kit - e-help, ktory s vykonom cca 5kW (10kW verzia by vysla cca o 30 percent drahsie) dokaze rogalo odstartovat zo zeme, alebo vypomahat pocas letu v situaciach bez stupakov. Vzletova hmotnost je nieco do 120kG (pilot, rogalo, postroj, ehelp), motorovy cas podla pouzitej baterie od 5 do 15 minut. Rozmyslal som o tom zlozit to, ale nemam dostatocny know how z hladiska mechaniky a aerodinamickych zmien na kridle, takze spisujem co mam ak by niekto chcel nieco podobne stavat. Je potrebna uprava konstrukcie ZK - skratenie kylovky vzadu v pripade silnej turbulencie by vrtula skrtla o kylovku.
Co sa tyka motora:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-rot ... tor.html zhruba 230 EUR
Kontroler s elektronickou brzdou:
https://hobbyking.com/en_us/yep-180a-hv ... -opto.html zhruba 250 EUR
Bterie:
4x https://hobbyking.com/en_us/zippy-compa ... -xt90.html - cca 200 EUR
Vrtula:
napriklad pevna 34x14 - cca 50 EUR (nenasiel som zatial dodavatela)
Istice, spojovaci material, driver:
zhruba 100 EUR.
Konstrukcia:
Duralove trubky (rogalisti maju v garazi :))

Podrobny popis plus komentar a analyza:
https://www.youtube.com/watch?v=KIY1k8jz4v0
https://www.youtube.com/watch?v=kuN8h2oR7L4

Testy - Flatland:
https://www.youtube.com/watch?v=mAjbeDfO5Zg

Testy - vypomoc pri klasickom lietani:
https://www.youtube.com/watch?v=hk-2uNuh5YU

Obrázok

Re: e-help DiY

Napísané: Št Mar 07, 2019 6:35 am
od užívateľa juraj
Dobré ráno, stará mama :D
Sledujem ten vývoj už niekoľko rokov, ale mal som Mosquito a až tak veľmi ma to nezaujímalo (nehľadiac na nulové znalosti z elektrotechniky). Nuž a mosquito som pred pár mesiacmi predal z dôvodu nevyužitia.....
Vieš ako to je, veci s dokončeným vývojom sú drahé, na samostatný vývoj nie je čas a ani know how.

Re: e-help DiY

Napísané: Št Mar 07, 2019 2:06 pm
od užívateľa jaro
Myslím Chefo že treba skúsiť. Ved elektricky je to brnkačka, skladačka. Dnes už aj fúriky robia s motorom. KOlega vo firme má nastarosti elektrické kolobežky, a behajú. Len tá tvoja výdrž sa mi zdá akási malá.

Re: e-help DiY

Napísané: Št Mar 07, 2019 2:43 pm
od užívateľa Chefo
Chcel som to svojho casu poskladat, len som sa bal toho skratenia kylovky tak som to nakoniec nechal lezat. Davam to sem ako taky maly export ak by sa do toho dakto chcel dakedy obut :)

Re: e-help DiY

Napísané: Št Mar 07, 2019 7:31 pm
od užívateľa juraj
Chefo, na skracovanie kýloviek mám ručnú pílku na železo. Som expert v jej používaní. Ale pravda je, že Laco s flexou je rýchlejší :(
Na Mosquito platilo jedno pravidlo, vzdialenosť medzi úväzom a koncom kýlovky smela byť maximálne 140cm, ja som mával na svojich krídlach okolo 125 cm

Re: e-help DiY

Napísané: Št Mar 07, 2019 11:06 pm
od užívateľa Laco
Mam na to pasovu pilu, ale profi to bude aj ked pouzijes toto : https://www.lemaxsk.eu/klieste-pripravo ... ie-trubiek
V pripade rezania max. 10-15 kyloviek do tyzdna aj tak staci investicia podla Juraja... :lol: :lol:

A to som mal v talone este aj otazku co je to za vzacne kridlo, ze si nechcel rezat kylovku? :lol:

Re: e-help DiY

Napísané: So Mar 09, 2019 12:43 am
od užívateľa Chefo
Dik za rady. Vseobecne som sa bal toho ze sa zmeni aj tazisko a predozadna stabilita. Uz teraz mam uvaz maximalne vzadu a stale musim odtlacat pocas letu. Ale uz to necham tak radsej :)

Re: e-help DiY

Napísané: So Mar 09, 2019 9:11 am
od užívateľa juraj
Chefo napísal:
So Mar 09, 2019 12:43 am
Dik za rady. Vseobecne som sa bal toho ze sa zmeni aj tazisko a predozadna stabilita. Uz teraz mam uvaz maximalne vzadu a stale musim odtlacat pocas letu. Ale uz to necham tak radsej :)
Jaro, dĺžka kýlovky (pokiaľ na nej nemáš stabilizačnú plutvu, či už vertikálnu alebo horizontálnu) Ti aerodynamickú stabilitu nijako neovplyvňuje. Jej nejaká optimálna dĺžka vychádza z rozsahu nasledujúcich potrieb:
1. Rozložené krídlo opreté kýlovkou o zem sa nemá koncovými (resp. predposlednými) spírami dotýkať zeme, logika, aby sa nepoškodzovalo
2. Pri razantnom odtlačení pri pristávaní Ti v tom nemá pridlhá kýlovka prekážať tým, že škrtne o zem a prekazí Ti tento manéver

Re: e-help DiY

Napísané: Ne Mar 10, 2019 11:57 pm
od užívateľa Chefo
Dik juraj. Zas som o poznanie bohatsi. Z teorie aerodynamiky sa mi zda nieco ze stabilita mala vztah s dlzkou kylovky. Islo vsak asi o hlbku a nie celkovu dlzku. mam urobeny vertikálny stabilizator tak by to nebolo az tak itelevantne 😁

Re: e-help DiY

Napísané: Po Mar 11, 2019 1:08 pm
od užívateľa juraj
Jaro, si si to pomýlil s hĺbkou plachty/profilu na kýle. To sú tie črepinky vedomostí, ktoré v mozgu uviaznu a chýba im kontext... :D
S Lacom takto už roky nevieme prísť na znenie jedného vtipu (pointu vieme, ale nepamätáme si presnú cestu k nemu :( )
Inak, až teraz som zaregistroval aj Tvoj problém s tzv. trim speed. V žiadnom prípade by si nemal počas letu nad minimálnou rýchlosťou hrazdu odtláčať. Pripomeň mi, aké krídlo to máš?

Re: e-help DiY

Napísané: Ut Mar 12, 2019 8:57 am
od užívateľa Chefo
Vedel som, ze to bude nieco pribuzne :) .WW SuperSport 153. Trim som uz ako tak nastavil pred par rokmi ale uplne na samom zadnom konci miesta kde sa zapina uvaz. Takze skratenie kylovky by mi asi nejake kilecko na chvoste ubralo. Kazdopadne radsej kridlo necham v povodnom stave :)

Re: e-help DiY

Napísané: Št Apr 25, 2019 11:10 pm
od užívateľa Michal
Vyzera to fajn , cena prijatelna. Hned ma napada prist niekde na luku pod kopec , na naveternu stranu, neriesit peripetie so startovackami a vyvozmi a pomoct si hore. Osobne si vsak myslim , ze 10kg navyse je pre lietanie v termike obmedzujuce.

Re: e-help DiY

Napísané: So Apr 27, 2019 6:13 pm
od užívateľa peterpavlik
Na koľko vlastne vyjde oficiálny Kit e-help. Je nejaký link kde sa to dá pozrieť?

Re: e-help DiY

Napísané: Ne Apr 28, 2019 8:05 am
od užívateľa Michal
Vsetko to je skladacka z modelarskych komponentov , vid. linky hore.

Re: e-help DiY

Napísané: Ne Apr 28, 2019 9:37 am
od užívateľa peterpavlik
Michal napísal:
Št Apr 25, 2019 11:10 pm
Vyzera to fajn , cena prijatelna. Hned ma napada prist niekde na luku pod kopec , na naveternu stranu, neriesit peripetie so startovackami a vyvozmi a pomoct si hore. Osobne si vsak myslim , ze 10kg navyse je pre lietanie v termike obmedzujuce.
Má to určite benefity, ktoré sú pre mňa veľmi zaujímavé. Tiež som si to všimol už dávnejšie, lenže ja som zdravotak, takže si s tým neporadím. Ja by som do toho rád išiel a kľudne to kúpim, len si s tým neporadím. Takže ak by ste sa niekto chceli zúčastniť experimentu, bolo by fajn.