Brauniger IQ Compeo+, Competino+, Flytec 6030, 6020

Laco
Príspevky: 2259
Dátum registrácie: Po Sep 24, 2007 5:35 pm
Bydlisko: Košice

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa Laco »

pegas napísal:...Bluetooth - tým sa dá za letu posielať poloha na mobil cez GPRS, alebo po pristátí poslať SMS s polohou (buď ručne, alebo automaticky pri bezvedomí)
... asi si zabudol na príslušenstvo (asi za príplatok):
Držiak na trapézu na 22" LCD monitor. Ako inak budeš môcť sledovať všetky tie funkcie? (Hlavne tie, ktoré ťa ani nenapadnú)

A ešte by si mohol popísať aj modul na monitorovanie základných vitálnych funkcií. (ako inak rozozná, či si v bezvedomí?)

btw: Neohrozí tento prístroj postavenie CML? (Keď si ho kúpiš, budeš sa ešte s nami kamarátiť?)
:lol: :lol:

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa pegas »

s motorármi sa nebavím :D

(bezvedomie rozozná tak, že nestihneš po pristátí na prístroji postláčať to, čo máš postláčať.)

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa jaro »

Laco, monitor je pre nas co mame kratke ruky.

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa jaro »


pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa pegas »

ten link už spomenul Miro a cena sa nezmenila.

raf3
Príspevky: 1212
Dátum registrácie: Št Júl 09, 2009 9:15 pm
Bydlisko: Ďurďošík

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa raf3 »


raf3
Príspevky: 1212
Dátum registrácie: Št Júl 09, 2009 9:15 pm
Bydlisko: Ďurďošík

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa raf3 »

http://cgi.ebay.de/Brauniger-COMPEO-Car ... 3a634cd346


Bräuniger COMPEO+ mit Carbon Halterung TOP!
657,- EUR

miro
Príspevky: 851
Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
Bydlisko: Hlohovec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa miro »

Držiak na WW speedbar, objímku dodáva WW.
Prílohy
Variobracket.jpg

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa pegas »

Takže to moje hundranie na rýchlostnú sondu a TEC vário v zákrute bolo úplne mimo. Včera som to zmeral a ostal som príjemne prekvapený. Je to omnoho lepšie ako starý vrtuľkový rýchlomer. (Viac v recenzii.)
Naposledy upravil/-a pegas v Ut Máj 17, 2011 11:35 pm, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa jaro »

Prezrať metodu, myslim že maš aj tunel?
Takže odliatok padá?
a dôsledky v poslednom lete sa menia teda ako?

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa pegas »

Samozrejme, meral som v aerodynamickom tuneli. Inak sa ani nedá (potrebuješ konštantnú rýchlosť).
Ten odliatok mi už teraz netreba, lebo Kielova sonda ma rozsah +/- 35 stupňov a pitotka na Compeu má rozsah +/- 25 stupňov, čo mi stačí aj na tie najväčšie kmity počas zákruty.
A to, čo som zažil počas posledného letu, t.j. že veľa stupákov malo na jednom polkruhu +4m/s a na druhom polkruhu 0m/s, nebolo spôsobené bočným ofukovaním pitotky a TEC váriom, ale niečím iným. Najpravdepodobnejšie to bolo tým, že som prechádzal medzi dvoma jadrami, kde som jedno z nich už necítil.
Obrázok

raf3
Príspevky: 1212
Dátum registrácie: Št Júl 09, 2009 9:15 pm
Bydlisko: Ďurďošík

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa raf3 »

...
Naposledy upravil/-a raf3 v Pi Apr 08, 2011 8:04 am, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Chefo
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Ut Feb 23, 2010 3:50 pm
Bydlisko: Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa Chefo »

Gaspi nepoznas nejaky sposob, ako by sa dal nakalibrovat anemometer? Mam doma jeden urobeny, ale netusim, ako ho nakalibrovat.

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4200
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa jaro »

aj ja chcem kalibrovať.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Brauniger IQ Compeo+, Competino+

Príspevok od užívateľa pegas »

Kalibrovať treba pre konkrétne umiestnenie sondy na rogale, pre konkrétnu rýchlosť, pre konkrétnu výšku letu (to posledné neplatí pre pitotku). Chyba rýchlosti v danom mieste na rogale sa mení s uhlom nábehu. Dajme tomu, že rýchlomer máte v rohu hrazdy a trapézy. Pri nulovom uhle nábehu (zodpovedá letu strmhlav) máte skoro nulovú chybu. Čím väčší uhol nábehu (t.j. čím menšia rýchlosť), tým menšia rýchlosť prúdenia pod krídlom. O koľko? Kedysi som to počítal (Skyfly - Kam s rýchlostnou sondou), a tu sú chyby rýchlosti pri rôznych režimoch:
  • -18% pri pádovke
  • -12% pri rýchlosti vyváženia (~40km/h, v stupáku)
  • -4% pri preskokovej rýchlosti (~70km/h)
Ak si skalibrujete rýchlomer tak, že vám bude ukazovať presne pri rýchlostiach používaných pri krúžení v stupáku, tak chyby budú nasledovné:
  • -6%
  • 0%
  • +8%
To znamená, že pri pádovke vám bude ukazovať menej (namiesto 33km/h bude ukazovať 31km/h) a pri maximálke vám bude ukazovať viac (namiesto 70km/h bude ukazovať 76km/h). Keď vás zaujíma pádovka, tak myslite na to, že s nižšou výškou je vzduch hustejší, takže o 300m nižšie je pádovka nižšia o 0.5km/h, a pri zemi funguje aj prízemný efekt, ktorý dovolí krídlu letieť o ďalšie 2km/h pomalšie.

A ešte to najdôležitejšie - ako kalibrovať. Ja to robím takto: idem lietať večer na Kapušiansky hrad, kde nehrozí že ma bude vyrušovať termika. Nastavím si GPS na jednosekundový interval tracklogu. Pri svahovaní si odletím pred kopec, urobím peknú plynulú zákrutu, a snažím sa držať rýchlosť 44km/h počas celého kruhu (hlavne proti vetru a po vetre). To opakujem dovtedy kým sa dá. Doma si zobrazím tracklog v programe, ktorý nevyhladzuje záznam (dobrý bol napr. Maxpunkte). A sledujem max. a min. rýchlosti v kruhoch. Keď si urobím priemer z maxima a minima, to je rýchlosť ktorou som naozaj letel voči vzduchu. Odchýlka max. a min. GPS rýchlosti od priemeru je rýchlosť vetra.

Ak ste si istí smerom vetra, môžete to urobiť tak, že letíte 44km/h proti vetru (veeeľmi dlho), potom to stočíte po vetre a znova letíte 44km/h (za pár sekúnd ste znova na svahu, tak sa musíte snažiť letieť plynulo od samého začiatku - hneď ako to stočíte povetre).

Napísať odpoveď