25.04.2009 Čierna kopa

Letové dni 2009
Užívateľov profilový obrázok
Robo Murin
Príspevky: 540
Dátum registrácie: So Jan 26, 2008 2:00 pm
Bydlisko: dzungla

25.04.2009 Čierna kopa

Príspevok od užívateľa Robo Murin »

Miso Gala, Vilo GaĽa, Robo Murin pri JV 4m/s.Odolali sme Jarovmu pozvaniu na Buče spojené s kopaním akejsi priehlbeniny do zemeplochy a nechali sme sa taxislužbou vyniesť po novej ceste z Bajeroviec takmer na štart. Pekne miestne lietanie.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

Ako hovorí Tonov kamarát: a čo z toho máte?

To chce nejaký pekný prelet. Spriadam nové plány, a keďže Slovensko je malé, treba sa pozrieť do PoĽska. Pretože Debica ani Debno sa neosvedčili, vychádza mi to tentoraz 114km do Tarnowa a ďalších 150km do Opoczna. ĂŹalej nás nepustí TMA Varšavy a Lodže. Priamo nad Tarnowom je zakázaný priestor o polomere 3 km a 8km západne je asi nejaká strelnica. Týmto úzkym hrdlom sa treba prepasírovať, lebo ďalej vĽavo je TMA Krakov. Vonkajšie okraje poĽských TMA sú väčšinou až od 1700m vyššie, takže v prípade potreby sa dajú využiť.
Obrázok

juraj
Príspevky: 3423
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:29 pm
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa juraj »

Chlapci, a kolko ste lietali? Zaujimaju ma aj dostupy, vcera mali byt dost vysoke. Aka silna a mohutna bola termika?

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michal »

juraj: http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... 2009/11:50
, termika priemerna, pristavat som musel pri aute :(
gaspi: mali by sme sa edmondna opytat co treba na oficialny prelet hranic ?

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Plucko - NAY
Príspevky: 988
Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Ivan Plucko - NAY »

Miso_G napísal: gaspi: mali by sme sa edmondna opytat co treba na oficialny prelet hranic ?
Letovy plan

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michal »

a komu a kde a kedy a akym sposobom a co treba dat ?
napr. ked vidim ze ma vietor zaveje do polska co mam robit ?
a/ hodit zalozak
b/ kupit si rychlejsie kridlo
c/ preletiet - nikomu to nepovedat
d/ preletiet a hned sa pochvalit, dat na xcontest
mimochodom nay, pozries dakedy aj na DHV :D
Naposledy upravil/-a Michal v Ut Apr 28, 2009 3:20 pm, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Plucko - NAY
Príspevky: 988
Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Ivan Plucko - NAY »

Inac Nay kuka kazdy den na DHV

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

Najdôležitejšie je poznať vzdušný priestor u susedov, aby si nevyrobil nejaké "všeobecné ohrozenie".

PodĽa mňa, prelet bez letového plánu je omnoho menší prúser a v dnešnej dobe šengenského priestoru je toto pravidlo zrelé na odstrel (nedá sa kontrolovať a je zbytočné - čo sa týka športového lietania v triede G vzdušného priestoru).

Samozrejme, že ten letový plán treba podať, a dá sa to aj telefonicky. Edmond mi poslal smernicu, ale asi by sme to mali na Kokave prediskutovať.

Užívateľov profilový obrázok
Edmond PP
Príspevky: 1010
Dátum registrácie: Ut Júl 29, 2008 5:29 pm

Príspevok od užívateľa Edmond PP »

pegas napísal:Najdôležitejšie je poznať vzdušný priestor u susedov, aby si nevyrobil nejaké "všeobecné ohrozenie".

PodĽa mňa, prelet bez letového plánu je omnoho menší prúser a v dnešnej dobe šengenského priestoru je toto pravidlo zrelé na odstrel (nedá sa kontrolovať a je zbytočné - čo sa týka športového lietania v triede G vzdušného priestoru).

Samozrejme, že ten letový plán treba podať, a dá sa to aj telefonicky. Edmond mi poslal smernicu, ale asi by sme to mali na Kokave prediskutovať.
Rád to s Vami preberiem. Medzi 30.4. a 3.5. mám služby okrem SO (2.5.), takže v SO večer by to prichádzalo do úvahy, ak nebudete z lietania unavení. Horšie je, že auto mám ešte stále v servise. Dúfam, že vo štvrtok ho budem mať, ináč som imobilný.

Na VFR lety do zahraničia musí byť podaný letový plán, ak to nechcete robiť tak, ako poĽskí PG. Tí bežne odštartujúci na Lendaku a pristávajú doma v PoĽsku. Nikto Vám však nebráni robiť to na profesionálnej úrovni a mať zaistenú i pátraciu a záchrannú službu.

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michal »

Edmond - vies sam ako sa da planovat termicky let - tak ako samotna termika. ide mi len o to, aby ma nikto nebuzeroval ze som preletel hranicu. Predstav si opacnu situaciu: skoro denne by niekolko HG,PG podalo letovy plan a aj tak by neletelo ?

Užívateľov profilový obrázok
Edmond PP
Príspevky: 1010
Dátum registrácie: Ut Júl 29, 2008 5:29 pm

Príspevok od užívateľa Edmond PP »

Miso_G napísal:Edmond - vies sam ako sa da planovat termicky let - tak ako samotna termika. ide mi len o to, aby ma nikto nebuzeroval ze som preletel hranicu. Predstav si opacnu situaciu: skoro denne by niekolko HG,PG podalo letovy plan a aj tak by neletelo ?
Nuž plány si predsa len pilot nejaké robí podĽa poveternostnej situácie a pod. Druhá vec je, ako to vypáli.
Za podanie letového plánu nič nedáš. Ak neodletíš, tak nedávaš (neohlasuješ) vzlet (DEP), ak pristaneš na Slovensku, tak nahlásiš pristátie (ARR) a tým je to vybavené. Ak sa Ti vydarí plánovaný prelet do zahraničia, tak ohlásiš pristátie na dohodnutom stanovisku letových prevádzkových služieb tam.

Napísať odpoveď