DUBINA, 30. APR.2010
Napísané: So Máj 01, 2010 7:13 am
Páni, včera ste mali byť na Dubine. Juh fúkal prakticky celý deň, až navečer sa vietor klasicky začal stáčať na JZ. Podarilo sa mi vymeniť poobedňajšiu službu za rannú (ideálne by bolo mať včera voľno celý deň!), ale auto po STK sa mi zo servisu podarilo vyzdvihnúť aj tak až po 15,00. Klasika - málokedy to nevypáli tak, ako si človek naplánuje.
Na Z štarte som spolu s s Jožom od PG pred 17,00. Fúkal vietor ideálny pre rogalo, pre PG trochu veľa, ale smer sa už stáčal viac z JZ. Keďže je Z štart na šírku členitý (nerovnomerné obtekanie oboch polovičiek krídiel!), radšej vyčkávam na interval z juhu. Napokon po zahlásení prevádzky na TWR štartujem tesne po 18,00.
Niekoľkokrát nie veľmi úspešne brúsim pred šartom, chvíľu dokonca i nad jeho úrovňou, ale napokon sa rozhodujem presunúť sa smerom k záhradkám, nech som bližšie na pristávačku. Letiac už dosť nízko pozdĺž št. cesty však vario začína pípať a nulku na váriu strieda polmetrík. Nad začiatkom záhr. osady teda otáčam znovu na západ až po úroveň kameňolomu a znova späť. Pomaly naberám výšku a môžem sa sponad cesty presunúť bližšie na svah. Srdce mi radosťou podskočilo - už viem, že to nebude zleťák! Vário poslušne pípa a ukazuje trvalé 1 - 2 m stúpanie a výška utešene stúpa. Vyškriabal som sa až nad hreben Dubiny, vário miestami ukazuje 3 - 4 m. Tak toto som vôbec nečakal! Priebežne skúšam zavrieť "podvozkovú šachtu", ale nedarí sa.
Neviem, či mojím veľkým bruchom, alebo vrtením sa pri pokuse zatiahnuť zips s chrôzou zisťujem, že sa mi otvára súchý zips na pravej strane kontajnera záchr. padáka. Takto ďalej nemôžem letieť! Radšej si na odskúšanie padáka počkám na akciu s autožeriavom. Smutný opúšťam výšku 1.200m smerom na pristávačku. Čím skôr, tým lepšie. Pristávam o 18,45, všetko OK.
Poučenie? Suchý zips na starej zväzarmovskej rybe po rokoch (!) asi tiež potrebuje výmenu.
Je mi ľúto vynúteného pristátia. Mohol som sa nad Dubinou voziť ešte aspoň 1/2 hodiny.
Na Z štarte som spolu s s Jožom od PG pred 17,00. Fúkal vietor ideálny pre rogalo, pre PG trochu veľa, ale smer sa už stáčal viac z JZ. Keďže je Z štart na šírku členitý (nerovnomerné obtekanie oboch polovičiek krídiel!), radšej vyčkávam na interval z juhu. Napokon po zahlásení prevádzky na TWR štartujem tesne po 18,00.
Niekoľkokrát nie veľmi úspešne brúsim pred šartom, chvíľu dokonca i nad jeho úrovňou, ale napokon sa rozhodujem presunúť sa smerom k záhradkám, nech som bližšie na pristávačku. Letiac už dosť nízko pozdĺž št. cesty však vario začína pípať a nulku na váriu strieda polmetrík. Nad začiatkom záhr. osady teda otáčam znovu na západ až po úroveň kameňolomu a znova späť. Pomaly naberám výšku a môžem sa sponad cesty presunúť bližšie na svah. Srdce mi radosťou podskočilo - už viem, že to nebude zleťák! Vário poslušne pípa a ukazuje trvalé 1 - 2 m stúpanie a výška utešene stúpa. Vyškriabal som sa až nad hreben Dubiny, vário miestami ukazuje 3 - 4 m. Tak toto som vôbec nečakal! Priebežne skúšam zavrieť "podvozkovú šachtu", ale nedarí sa.
Neviem, či mojím veľkým bruchom, alebo vrtením sa pri pokuse zatiahnuť zips s chrôzou zisťujem, že sa mi otvára súchý zips na pravej strane kontajnera záchr. padáka. Takto ďalej nemôžem letieť! Radšej si na odskúšanie padáka počkám na akciu s autožeriavom. Smutný opúšťam výšku 1.200m smerom na pristávačku. Čím skôr, tým lepšie. Pristávam o 18,45, všetko OK.
Poučenie? Suchý zips na starej zväzarmovskej rybe po rokoch (!) asi tiež potrebuje výmenu.
Je mi ľúto vynúteného pristátia. Mohol som sa nad Dubinou voziť ešte aspoň 1/2 hodiny.