Včera Edmond a Jaro M. - na Spiši jediná aktívne fungujúca úderka, plná odhodlania a viery v úspešný letový deň po dlhšej dobe opäť vyrazila na Dubinu.
Aladin zase “šálil”! Malo byť jasno, ale už pred obedom sa slnko cudne schovalo za nevľúdnu vysokú oblačnosť. Na štarte fúkalo na komoru, ale slabo – darmo v PP na letisku dávali 5m/s z JZ a na Chopku čistý juh 15m/s!!! Zo štartu to vyzeralo, že aj na pristávačke fúkal silnejší juh , než na štarte!
Jaro nevydržal s nervami a neprezieravo odštartoval pri slabom vetre a zamračenej oblohe. Po pár otočkách pri neustálom klesaní zahlásil odlet na pristátie. Kým som ja čakal cca 45 min. na lepší prífuk a pohrával sa už aj s myšlienkou zbaliť to a “zletieť” to s rogalom na streche auta, začalo sa od západu pomaly vyjasňovať. Rozhodol som sa počkať, kým sa nevyjasní aj nad našimi hlavami. … a vyplatilo sa! S príchodom lúčov začal vietor jemne (!) naberať na sile. Po pol druhej som nad Dubinou spozoroval už aj šantiacich dravcov – znak toho, že to funguje! O 13,45 hod. som sa rozhodol letieť. Po štarte som po pár otočkách nastúpal nad štart a v občasných 0,5 a 1-metrových stúpaniach som sa dostal až do výšky 150 m nad štart.
Pohľad na farebné červené smreky podo mnou a na Tatry v pozadí bol úžasný. Posmelený nadobudnutou výškou som si to nasmeroval na západ ku kameňolomu. Bohužiaľ, na západ od stožiarov to šlo v kuse dole a kým som sa spamätal, bol som po otočke spät vo výške polovičky kopca. Nuž, “potentoval” som to - mal som zostať nad východným štartom – tam to fungovalo! Nezostávalo mi nič iné, než ísť na pristátie. Záhradky ešte sem tam kopli ale návrat na kopec už nebol možný - aj keď na pristávačke stale fúkalo z J/JZ 3–4 m/s. Pristával som po 20 minútach letu nahnevaný na seba a vlastné chybné rozhodnutie. Jaro bol smutný ešte viac, že so štartom nepočkal.
Pre auto na štartovačke sme si kolegiálne vyšliapali spolu. Na štarte fúkalo na komoru a ešte silnejšie, ako počas môjho štartu!!! … neurobiť chybné rozhodnutie - mohla to byť aj hodinovka!!!
Dubina, 8. nov. 2013
Dubina, 8. nov. 2013
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- Chefo
- Príspevky: 1075
- Dátum registrácie: Ut Feb 23, 2010 3:50 pm
- Bydlisko: Brezno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dubina, 8. nov. 2013
Edmond, keby sme vedeli, co ej chybne rozhodnutie, asi by sme vedeli predpovedat buducnost
Re: Dubina, 8. nov. 2013
Uz som myslel ze ste ani nesli.
A nechapem, ze si sa pohraval s myslienkou to zbalit na kopci. Ved na start to bolo cely cas, ci nie?
A nechapem, ze si sa pohraval s myslienkou to zbalit na kopci. Ved na start to bolo cely cas, ci nie?
Re: Dubina, 8. nov. 2013
Dávaš otázku, na ktorú z lietania určite aj sám poznáš odpoveď.
Už nie raz som na štarte balil krídlo a smutný ho znášal dole k autu. Je dobré, ak nad veľkou chuťou pilota letieť bdie ako anjel strážny ešte aj potrebná dávka zdravého rozumu a prezieravosti. Ak sa z diaľky blíži búrkový mrak a sprevádza ho silnejúci vietor, je určite lepšie oželieť jeden let, než zachraňovať v lepšom prípade iba svoje krídlo.
Predvčerom však išlo len o to, či skočiť do podmienok "sľubujúcich" len zleťák extended, alebo - keď som už hore, využiť moju prítomnosť a urobiť vodiča-zvozára.
Už nie raz som na štarte balil krídlo a smutný ho znášal dole k autu. Je dobré, ak nad veľkou chuťou pilota letieť bdie ako anjel strážny ešte aj potrebná dávka zdravého rozumu a prezieravosti. Ak sa z diaľky blíži búrkový mrak a sprevádza ho silnejúci vietor, je určite lepšie oželieť jeden let, než zachraňovať v lepšom prípade iba svoje krídlo.
Predvčerom však išlo len o to, či skočiť do podmienok "sľubujúcich" len zleťák extended, alebo - keď som už hore, využiť moju prítomnosť a urobiť vodiča-zvozára.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz